Neskoré kontaktovanie záujemcov po pohovore
Zlý dojem zanecháva firma aj neskorým kontaktovaním záujemcov po pohovore alebo jeho absenciou. Firma by si mala uvedomiť, že vďaku za záujem je potrebné preukázať všetkým záujemcom. „Mnoho slovenských uchádzačov a uchádzačiek tvrdí, že ich pri hľadaní práce frustruje práve nereagovanie firiem,“ upozorňuje N. Richterová.
Stačí si pritom aktivovať automatickú odpoveď mailom. Ak sa chce firma odlíšiť, môže kandidátom zasielať správu o negatívnom výsledku spolu so spätnou väzbou. Uchádzači tak získajú pocit, že im firma skutočne venovala svoj čas.
Aby však tieto požiadavky mohli firmy realizovať, mali by sa podľa F. Pivovarníka sústrediť na zefektívňovanie procesov, systémov a ľudských kapacít, ktoré tieto aktivity umožňujú. V opačnom prípade môžu prichádzať o schopných zamestnancov.