Concerned,African,American,Businesswoman,Ceo,Analyst,Sitting,At,Desk,Reading
Zdroj: Shutterstock

Nejasné alebo neúplne informácie o pracovnej pozícii

Napriek tomu, že výberový proces nie je pre firmy novinkou, stále robia pri tvorbe obsahu inzerátu veľa chýb. Vedúci žilinskej pobočky personálnej agentúry Grafton Andrej Gurín ako častý príklad uvádza nesprávne  alebo nedostatočne uvedenú náplň práce.

„V takom prípade sa kandidát až počas pohovoru dozvie, že by vlastne mal vykonávať oveľa viac činností, než aké firma komunikovala, a preto ho to od ďalšej spolupráce môže odradiť,“ vysvetľuje.

Podobne je to s požiadavkami na kandidáta, ktorý si až v neskoršom štádiu výberového procesu uvedomí, že ich vlastne nespĺňa. Firma tak musí celý proces zopakovať nanovo, pričom by stačilo napísať správne obsah inzerátu.