Jazyk pracovného inzerátu
Silná konkurencia sa začína už vo chvíli príchodu uchádzača na pracovné portály. Miroslav Sendlai zo spoločnosti HR Consulting upozorňuje, že ide o prvú formu kontaktu, podľa ktorej ľudia budúceho zamestnávateľa posudzujú.
Firmy by si preto mali dať na znení inzerátu záležať, pretože v opačnom prípade si ho kandidát ani neprečíta. Okrem pútavého nadpisu rozhoduje aj jazyk pracovnej ponuky. „Napríklad, ak ide o ponuku práce do mladšieho kolektívu s uvoľneným štýlom komunikácie, môže byť týmto spôsobom napísaný aj inzerát,“ vysvetľuje manažérka spoločnosti Profesia Nikola Richterová.
Neutrálnejší štýl jazyka sa podľa nej zase hodí pre ponuky, prostredníctvom ktorých chce firma osloviť širšie publikum uchádzačov. Preto je potrebné, aby si personalisti presne definovali, na akú skupinu potencionálnych zamestnancov cielia.