Generácia Z, ktorá zahŕňa ľudí narodených medzi rokmi 1997 a 2012, začína vstupovať na pracovný trh. Podľa nedávneho prieskumu vzdelávacej a kariérnej platformy Intelligent čelí problémom na pracovisku, čo vedie zamestnávateľov k väčšej opatrnosti pri ich prijímaní.
Prieskum, ktorý bol založený na odpovediach takmer tisícky manažérov zodpovedných za nábor, odhalil, že každý šiesty zamestnávateľ váha s prijímaním pracovníkov z generácie Z, pričom hlavné dôvody sú ich povesť „náročných“ a „ľahko urážajúcich sa“ zamestnancov. Viac ako polovica manažérov uviedla, že táto generácia vykazuje slabú pracovnú morálku, má problémy s komunikáciou, nezvláda spätnú väzbu a vo všeobecnosti nie je pripravená na požiadavky pracovného prostredia. Informuje o tom portál euronews.com.
Podľa Holly Schrothovej, prednášajúcej na Haas School of Business na Kalifornskej univerzite v Berkeley, sa generácia Z sústredila viac na mimoškolské aktivity, aby zvýšila šance na prijatie na vysokú školu, než na získavanie pracovných skúseností. To viedlo k „nereálnym očakávaniam“ týkajúcim sa pracovného prostredia a spôsobu komunikácie s nadriadenými.
Mileniáli sú už na prácu v technológiách pristarí. Vytláča ich generácia Z
„Nemajú základné zručnosti pre sociálnu interakciu so zákazníkmi, klientmi a kolegami, ani pracovné návyky,“ uviedla H. Schrothová. „Preto je na firme, aby riadne zaškolila nových zamestnancov. Okrem toho musí šéf vystupovať nielen ako manažér, ale aj ako kouč,“ dodala.
Približne šesť z desiatich firiem v prieskume uviedlo, že tento rok prepustili nových absolventov univerzít. Medzi najčastejšie dôvody patrili nízka motivácia zamestnancov, nedostatok profesionality a slabé organizačné a komunikačné schopnosti.
„Mnoho čerstvých absolventov môže mať problémy so vstupom na pracovný trh, pretože je to veľký kontrast oproti tomu, na čo boli zvyknutí počas štúdia,“ uviedol hlavný poradca pre vzdelávanie a kariérny rozvoj platformy Intelligent Huy Nguyen.