Dohoda musí byť obojstranná.
Zdroj: Shutterstock
Dohoda musí byť obojstranná.

3. Netreba mať príliš jasnú predstavu o úspechu

Vyjednávanie, na rozdiel od mnohých iných aspektov práce, by nemalo mať príliš jasne definovanú predstavu o úspechu, tvrdí H. Falcão.

„Vyjednávanie je chaotické. Je to o vytváraní reality spolu s druhou stranou,“ povedal. „Myslenie, že pri vyjednávaní je jeden víťaz a jeden porazený, je veľmi častá chyba, ktorú ľudia robia, pretože na konci dňa môže byť konečný výsledok niekde medzi oboma stranami.“

Jednou z najlepších zručností je schopnosť počúvať a ukázať, že ste ochotní pracovať s druhou stranou. Nakoniec ide o dosiahnutie „win-win“ situácie.

Ďalšie dôležité správy

Job application interview. Adult millennial man leaving corporate office dissatisfied with application. Surprised recruiting agents couple.
Neprehliadnite

Najhoršia odpoveď, akú kedy šéf počul na pracovnom pohovore, odznela hneď v úvode