Na pracovnom pohovore je dôležité byť úprimný. CEO denverskej spoločnosti Woof Daniel Haarburger sa vždy najskôr pýta jednoduchú otázku: Ako vyzerá váš bežný deň? Jedna z odpovedí, ktorú dostal, bola podľa neho „učebnicový príklad najhoršej odpovede, akú som kedy počul.“
Odpoveď kandidáta podľa CNBC znela: „Momentálne je môj život jedna veľká chaotická jazda. Je to celkom divoké.“ „Pomyslel som si, že takto by ste pohovor naozaj začínať nemali,“ spomína D. Haarburger, ktorý od založenia firmy v roku 2019 prijal ľudí na viac než 50 rôznych pozícií. „Ten pohovor nedopadol dobre. Bolo to ako povedať: ‚Netuším, čo robím.‘“
Ak sa váš život naozaj podobá na „chaotickú jazdu“ – či už kvôli frustrácii z aktuálnej práce, alebo vplyvu problémov mimo práce – zamerajte sa na to, ako situáciu zvládate. Môžete podľa odborníka odpovedať napríklad: „Môj deň je dosť nabitý, pretože mám na starosti [X] povinností. Snažím sa to zvládať pomocou plánovania, napríklad využívaním [Y] stratégie.“
Miliardár radí tínedžerom, ako zarobiť. Keby mal 16 rokov, začal by tento lukratívny biznis
D. Haarburger ponúka ďalšiu radu: Bez ohľadu na to, čo hovoríte, udržujte počas pohovoru konzistentné vystupovanie a reč tela. Tým ukážete sebavedomie a komunikačné zručnosti, čo zanechá pozitívny dojem. „Oceňujem, keď niekto pôsobí pokojne, priamo a jasne, na rozdiel od toho, keď začne odbočovať, zamotávať sa a skákať z témy na tému.“
Stanfordský lektor a odborník na komunikáciu Matt Abrahams radí, aby ste pri rozhovore dbali na viditeľnosť rúk, mali vystretý chrbát a uvoľnené plecia a udržiavali dobrý očný kontakt. „Ak vidíte, že niekto sa hojdá zo strany na stranu, predpokladáte, že je nervózny,“ vysvetľuje.