Personalisti sú veľmi zaneprázdnení ľudia, ktorí majú často iba krátku chvíľu to, aby rozhodli, či na základe životopisu posunú nádejného zamestnanca do ďalšieho kola pohovorov, píše portál CNBC.
Ideálne je preto tento dokument optimalizovať tak, aby mu personalisti nemuseli venovať viac než desať sekúnd svojho času. Niekedy ho totiž viac nemajú, prezradil Nolan Church, ktorý pracoval v oblasti získavania talentov vo firmách ako Google a DoorDash.
Môžete doň napríklad zahrnúť prvky, ktoré hneď upútajú ich pozornosť, akými sú stručné odrážky a frázy z popisu práce. Church prezradil, podľa ktorých troch vecí v životopise vie poznať, či ide o dobrého kandidáta.
1. Práca v podobných firmách
História zamestnaní je dôležitou súčasťou každého životopisu. Personalisti podľa nej často posudzujú vhodnosť kandidáta. Pre Churcha má význam najmä predchádzajúce zamestnanie vo firmách podobných tej, o ktorú sa kandidát uchádza, či vo svetovo uznávaných spoločnostiach.
Ak sa teda uchádzate o prácu v reklamnej agentúre a pracovali ste v iných reklamných agentúrach, nezabudnite to v životopise uviesť. Ak ste pracovali v svetoznámej firme, ktorou ľudí vždy ohromíte, uveďte ju bez ohľadu na to, či sa zameriava na oblasť, o ktorú máte práve záujem.
2. Konkrétne príklady úspechov
Personalistu vždy zaujme, keď kandidát poskytne dôkazy o svojich kariérnych úspechoch. Čím konkrétnejšie, tým lepšie.
„Ak ste obchodný zástupca, chcem vidieť, aký bol váš percentuálny podiel dosiahnutých cieľov pre každý štvrťrok,“ prezradil Church, ktorého často zaujíma aj to, aký vplyv mal kandidát na zvýšenie príjmov podniku.
V marketingu napríklad môžete uviesť konkrétne príklady toho, ako ste spoločnosti pomohli zvýšiť počet sledovateľov na sociálnych médiách. Ak máte na starosti tím dizajnérov, môžete zas uviesť počet úspešne dokončených projektov.
3. Záujmy
„Milujem bývalých športovcov. Milujem ľudí, ktorí sa zúčastňujú triatlonov. Milujem rodičov. Milujem ľudí, ktorí majú vášeň pre akýkoľvek aspekt života,“ povedal Church. Na konci životopisu kandidátom odporúča zahrnúť zoznam záujmov.
Vôbec sa nemusia týkať práce, o ktorú sa uchádzate. Cieľom je ukázať, že máte viacero talentov a všeobecnú radosť zo života. „Ak vás niečo zaujíma, tak mi to naznačuje, že máte potenciál zaujímať sa aj o svoju prácu,“ uzavrel Church.