Keď si človek hľadá prácu, je jasné, že sa naraz hlási na viaceré pozície. Občas sa stane, že niektoré ponúka tá istá firma. Portál Business Insider sa preto opýtal viacerých expertiek, či je to v poriadku a aký dojem to môže v potenciálnom zamestnávateľovi vyvolať.
Kariérna koučka Cynthia Pongová nemá s hlásením sa na viacero pozícii v rámci jednej firmy žiadny problém, ak sa na kandidát naozaj hodí a disponuje potrebnými zručnosťami. Nie každý personalista to musí vidieť rovnako. Takíto kandidáti na nich môžu pôsobiť zúfalo či dokonca nezodpovedne, pretože sa im môže zdať, že sa bezhlavo hlásia na akúkoľvek voľnú pozíciu, ktorá je k dispozícii.
Bývalá náborárka Farah Sharghiová odporúča hlásiť sa u jedného zamestnávateľa iba na dve či tri pozície naraz. „Príliš veľa žiadostí môže vyvolať dojem, že si nie ste istý, čo hľadáte,“ vysvetľuje.
Pri posielaní viacerých životopisov do tej istej firmy radí odborníčka na kariérne trendy Gabby Davisová dodržať dvojtýždňové intervaly. „Ak žiadosť pošlete príliš skoro, môže to vyzerať ako omyl alebo známka nepozornosti,” dodáva. Po pár dňoch bude druhá žiadosť kandidátovi hrať do karát oveľa viac, pretože ju zamestnávateľ môže chápať ako dôkaz seriózneho záujmu.
Pri posielaní žiadostí do tej istej firmy je dôležité prispôsobiť každý životopis danej pozícii. Kandidáti by nemali byť prekvapení, že náborári o nich budú vedieť, a preto by mali byť pripravení odpovedať na všetky obavy a zvedavé otázky. V takejto situácii môžu viaceré žiadosti prezentovať ako prejav silného záujmu o prácu v spoločnosti, ktorej hodnoty a poslanie ich tak veľmi očarili.