Dlhé a nudné porady dokážu byť zabijakom kreativity a v konečnom dôsledku aj firmy. Kratšie porady menia kultúru vo firme aj výkonnosť tímu.
Mnohí ľudia, ktorí porady vedú, nikdy neabsolvovali školenie o tom, ako ich viesť. Ich úlohou je usmerňovať diskusiu a viesť ju k sústredenosti a efektivite. Podľa amerického prieskumu si viac než dve tretiny ľudí na porade robia inú prácu.
Prečo by mali manažéri pred prezentáciou „zápasiť“ a pred dôležitým rozhodnutím nemať sex
Trendom sú mikroporady
Porady by mali mať jasný cieľ a maximálne tri body. Trvať by nemali dlhšie než 25 minút, v prípade významnejších stretnutí maximálne 50 minút, aby ostalo účastníkom ešte desať minút na kávu a presun na ďalšiu možnú poradu. Ideálne sú mikrostretnutia v trvaní päť až desať minút. Po každej porade by mal nasledovať takzvaný follow up, teda zhrnutie úloh pre konkrétnych ľudí s časom dodania.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?