Proces náboru do zamestnania môže byť často nudný a nezaujímavý, a to ako pre kandidátov, tak aj pre prijímacie tímy. Zmenu hry však v tomto prípade prináša zavedenie gamifikácie. Tú totiž čoraz častejšie zahŕňajú do výberových procesov rôzne firmy či organizácie. Gamifikácia prináša do tohto procesu vzrušenie a interaktivitu, čím sa zvyšuje angažovanosť kandidátov.

Vyššia výkonnosť, nižšia fluktuácia

Hry pri uchádzaní sa o novú prácu využíva napríklad aj maďarský Magyar Telekom, dcérska spoločnosť Deutsche Telekomu, a to na prilákanie mileniálov, prípadne kandidátov, ktorí nemajú veľa pracovných skúseností. Gamifikácia sa využíva najmä pri nábore na obchodné pozície. Často sa totiž stáva, že obsah životopisov nedokáže prijímacím tímom ukázať schopnosti uchádzačov.

Mobilný operátor sa teda prestal zameriavať na údaje zo životopisov a zaviedol hry, ktoré majú pri uchádzačoch preukázať ich orientáciu na cieľ, vytrvalosť či schopnosť riešiť problémy. Za 18 mesiacov spoločnosť zistila, že kandidáti, ktorí boli prijatí prostredníctvom hier dosiahli už po troch mesiacoch 95-percentné plnenie cieľov vysokovýkonných kolegov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa