6. Uspávači hadov

„Nie je nič nezáživnejšie, ako opakovať to, čo už všetci aj tak vedia,“ varuje Z. Lajčiaková. Zároveň nabáda, aby organizátor mítingu intenzívne porozmýšľal nad technikou, ktorou udrží pozornosť obecenstva. „Niekedy postačí citát, fotka, príbeh či logický alebo emocionálny argument pre lepšie uchopenie situácie.“

„Čo vám zaručene nepomôže vzbudiť záujem účastníkov, je monotónny prejav bez akejkoľvek mimiky a gestikulácie,“ pokračuje Z. Lajčiaková. „Ak prítomní nezaspia, tak budú minimálne myšlienkami niekde inde. Preto ich pozorujte. Ak by ste ich chceli uspať zámerne, pozerajte sa do prezentácie, nerobte prestávky, nedajte im priestor na otázky a už vôbec sa neuisťujte, či danú tému vôbec pochopili.“

Ak človek, ktorý poradu vedie, vidí, že účastníci sa viac ako na prezentáciu sústredia na svoje mobilné telefóny alebo majú otvorené na počítačoch stránky nesúvisiace s témou, je dobré sa ich opýtať, či potrebujú prestávku, aby sa mohli lepšie sústrediť, odporúča Z. Kaňuchová. Zaujať a lepšie znázorniť v prezentácii dokáže video alebo iné interaktívne prvky.

7. Vodca mítingu

Jeden človek by mal poradu vždy viesť. V praxi to znamená, že by mal určovať množstvo času, koľko majú jednotliví účastníci na svoj príspevok, korigovať ich v tom, aby neodbiehali od hlavnej témy, po porade urobiť zápis zo stretnutia, ktorý rozdistribuuje aj ostatným účastníkom, vysvetľuje Z. Kaňuchová.

„Na záver stretnutia je vhodné, aby človek, ktorý poradu viedol, prerozprával hlavné závery a zároveň oznámil ďalšie termíny, dokedy sa nasledujúce kroky zrealizujú a výsledky vyhodnotia.“

8. Candy crush a Angry Birds sú fajn hry, ale...

Je veľmi efektívne a všeobecne prospešné pre celé osadenstvo si ohľadom mobilov, smartfónov, tabletov a notebookov vopred stanoviť jasné pravidlá, zdôrazňuje Z. Lajčiaková. Predpokladá sa, že každý účastník mítingu je dospelý človek, ktorý nepotrebuje pokarhanie a odobratie mobilu, ako sa to robí na základných školách.

9. Prázdne frázy bez zmyslu

Podobne ako pri mnohých zamestnaneckých situáciách, aj pri mítingoch sa preferuje prirodzený hlasový prejav, odporúča Z. Lajčiaková. „Nepoužívajte príliš veľa cudzích slov. Sledujte čas. Stretnutie ukončite radšej skôr ako neskôr. Nikto nechodí rád na mítingy, ktoré sa zvyknú naťahovať.“

Netreba sa báť zastaviť monológ príliš aktívneho rečníka, ktorý stretnutie neposúva k cieľu, odporúča B. Altansukh. Vhodné je viesť takzvané parkovisko pre otvorené témy. Ak majú kolegovia nutkavú potrebu sa „prezentovať“ alebo ísť do nepodstatných detailov, odporúča M. Turanová rovnako z vlastnej iniciatívy takéhoto kolegu usmerniť.

Pokiaľ sa rozoberá ťažká a náročná téma, je dobré, ak sa nachádzajú v publiku „spojenci“, s ktorými sa téma vopred prediskutovala. „Ku koncu vyhodnoťte potrebu ďalšieho stretnutia. Ale nerobte mítingy pre mítingy. Aj tu totiž platí, že menej je viac,“ dodáva na záver Z. Lajčiaková.