Prezamestnanosť
Napriek niekoľkoročnej kríze počet zamestnancov skupiny za posledný rok narástol na historické maximum 684-tisíc. Od roku 2007 sa zdvojnásobil, no množstvo predaných vozidiel vzrástlo iba o polovicu.
Prezamestnanosť sa stala symptómom problémov nemeckej automobilky, Volkswagen je piaty najväčší súkromný zamestnávateľ na svete.
Veľa pracovníkov a nízky výstup sa prejavuje aj na štatistikách produktivity. Kým napríklad BMW dokáže na zamestnanca vygenerovať tržby na úrovni viac ako milión dolárov, v prípade Volkswagenu je to iba polovica.
V takejto situácii nie je prekvapujúce, že manažment spoločnosti tlačí k radikálnym škrtom. Predaj áut klesol asi o „500-tisíc áut, čo je ekvivalent približne dvoch závodov“, uviedol finančný riaditeľ skupiny Arno Antlitz.
„Musíme zvýšiť produktivitu a znížiť náklady,“ pokračoval. Zdá sa tak, že Volkswagen počíta s tým, že dopyt po autách sa pri starnúcej európskej populácii už nikdy nevráti späť. „Stále máme rok, možno dva, aby sme veci otočili,“ uviedol a načrtol tak neľahkú budúcnosť.
Posledné čísla ukazujú, že čistý cashflow firmy sa prepadol do negatívnych hodnôt, čo vyvolávalo ďalšie obavy, najmä pri schopnosti problémy riešiť.