Spôsob predaja sa zásadne zmenil
Zákaznícke správanie v posledných dekádach ovplyvňovali trendy aj technológie. Príbeh značky Muziker je toho dobrým príkladom. Z nenápadných priestorov v bratislavských uliciach sa s rozmachom nákupných centier na začiatku milénia presťahovala do Auparku.
„Ťažili sme aj z toho, že ľudia naskočili na hudobné nástroje, pretože videli tú predajňu,“ komentuje Branislav Karlik.
Po dvadsiatich rokoch sa firma rozhodla typickú adresu opustiť a presťahovať sa do menej frekventovaných priestorov. Bola to reakcia na zmenu nákupného správania ľudí.
Na čoraz preplnenejšom trhu sa lesk nákupných centier vytrácal a globálna pandémia odchod ľudí z nich len zrýchlila. Dnes si etablovaná značka môže dovoliť sídliť v menej exponovaných lokalitách s výhodnejším nájmom.
„Budúcnosťou bude kombinácia. Budú to predajne, výdajné miesta a showroomy zároveň,“ hovorí B. Karlik.
V súčasnosti totiž väčšina ľudí nakupuje online, do kamennej predajne chodí len v prípade, ak si chce výrobok ohmatať alebo vyskúšať.