Priestor na ďalšiu expanziu
Firme, ktorá prinajmenšom za poslednú dekádu nezažila prepad tržieb, tak nechýbajú ambície na ďalší rast. Pôvodný plán na tento rok hovoril o atakovaní psychologickej hranice tržieb na úrovni sto miliónov eur.
Trh internetového predaja najskôr rozkolísala pandémia koronavírusu, v prípade predaja voľnočasových potrieb skôr v pozitívnom zmysle. Aj na tento segment však má dosah následná kríza čipov, potrhané dodávateľské reťazce či inflácia posilnená vojnou na Ukrajine.
Zatiaľ sa však Muzikeru darí rásť a udržanie trajektórie chce v dlhodobom horizonte podporiť ďalšími investíciami. Skladové priestory v logistickom centre v Lozorne sa medzičasom rozrástli z osemsto na viac než jedenásťtisíc štvorcových metrov.
„Začínali sme pri desiatkach balíkov denne, dnes sme na tisíckach. Zaviedli sme skladový systém, ktorý riadi procesy. No balík na ceste k zákazníkovi ešte stále prejde rukami aspoň piatich zamestnancov,“ opisuje B. Karlik.
„Sme v procese dizajnovania novej skladovej plochy s väčšou mierou automatizácie. Úvaha je, že narastieme zhruba na dvojnásobok,“ predpovedá s tým, že vzhľadom na zvolenú technológiu by investícia do rozšírenia kapacity mohla presiahnuť päť miliónov eur.