Prístelky pre obecenstvo

Vzadu to vyzerá na môj vkus až príliš civilne. Prijal by som lepšie tvarované sedačky, ale už som si stihol všimnúť, že aj niektoré prémiové značky vo svojich športových modeloch občas zabúdajú na vzadu sediace obecenstvo. V Stingeri sedím nízko, pohodlne, no nestabilne, lebo ani chodidlá si nemôžem zasunúť pod celkom dole spustené sedadlo vodiča. Niečo sa dá vyriešiť sklopením lakťovej opierky.

Miesta na nohy je tu neúrekom, presnejšie – narátal som deväťcentimetrovú rezervu v oblasti kolien. Zato len dve chudobné čísla nad hlavou pod zvažujúcou sa strechou pri mojej výške 180 centimetrov považujem len za nevyhnutné minimum. Tí vyšší (ak to vopred nevzdajú) si musia podsadnúť.

Od športového modelu síce motorista objemný kufor a priori nevyžaduje, preto v tomto fastbacku môže výborne prístupnú 406-litrovú kapacitu s mini dojazdovkou na dne považovať za bonus navyše.

Kia Stinger: Jazdí ešte lepšie, ako vyzerá

Kia Stinger 3,3 T-Gdi 4WD GT Zdroj: Kia

Najprv pianko

Prvé kilometre za volantom jazdím v komfortnom móde ulicami Bratislavy a čuduj sa svete, nedrnčí to, a aj väčšie nerovnosti elektronicky riadený podvozok absorbuje s prekvapivým nadhľadom. Utvrdzujem sa v presvedčení, že napriek nízkemu podvozku, ultimatívnemu obutiu 255/35 R19 a jasno iskrivo výhražným purpurovým strmeňom bŕzd Brembo vôbec by som netrpel, keby som musel každý deň na Stingeri putovať do práce hrboľatým mestom. Len manévrovanie v tesných pomeroch podzemných parkovísk mu pre dlhý rázvor príliš nesedí.

Šesťvalec si tiahlo pradie v nízkych otáčkach a ja sa teším, ako to akusticky rozbalí, keď ho prepnem do športového módu a podržím akcelerátor. Stáva sa sviatkom mať pod zadkom taký objemný motor – škoda, že vychádzajú z módy. Zároveň si hneď kladiem otázku, či nebude žrať ako najatý. Prepínam do Eco módu a poď ho na testovací okruh.

Pritom si pochvaľujem, ako jemne a nenápadne radí osemstupňová automatická prevodovka. Aerodynamika sa chváli sama, lebo ani pri stotridsiatke šum od vystrčených spätných zrkadiel nepočujem. Výsledných 9,3 l/100 km je veľa a či málo? Naposledy som s porovnateľným šesťvalcom testoval kupé Mercedes-Benz E 400 4Matic tiež za 9,3 l. Teda v poriadku.

Kia Stinger: Jazdí ešte lepšie, ako vyzerá

Kia Stinger 3,3 T-Gdi 4WD GT Zdroj: Kia

Neprebudené echo

Prišiel čas na športový mód a Stinger vystreľuje z miesta ako z praku. Sila ma tlačí do kresla, strelka otáčkomeru dorazí k 6 200 otáčkam, okamžite sa prepadá na 4 500 a potom ako na trampolíne letí opäť nahor. Že táto Kia dáva stovku za päť sekúnd, to intenzívne vnímam až kdesi v mieche.

Dvoma turbami dopovaný šesťvalec má pekný zvuk, o tom potom, ale k dramatickému zafarbeniu, ktoré by penilo krv v žilách, ho neviem vyprovokovať ani maximálnymi otáčkami. Skúšam, či sa echo náhodou neprebudí, keď sa chopím páčok pod volantom. Nie.

Ešte aj medziplyn systém sáčkuje akosi diskrétne.Prevodovka ako pravá športová, čaká na môj pokyn, a ak ten neprichádza, pokojne nechá motor dusiť sa v obmedzovači. Tak to má byť. Ale že po chvíli, keď absolvuje úsek bez radenia, sa sama vracia do automatického módu, to už reklamujem.

Kia Stinger: Jazdí ešte lepšie, ako vyzerá

Kia Stinger 3,3 T-Gdi 4WD GT Zdroj: Kia