Lepšie ako na horskej dráhe

Trilkujem akcelerátorom, radím, podraďujem, prudko brzdím, opäť akcelerujem a jazdné vlastnosti Stingera sám pre seba s nadšením komentujem. Už počas zrýchlenia cítim, že táto štvorkolka je primárne zadnokolkou. Neťahá ma, ale tlačí. Keď dorazím na prah zákruty, dobrzďujem, zároveň smerujem kolesá do oblúka, najprv opatrnejšie pridávam plyn a zákrutu vykrúžim ako po koľajniciach alebo, ak chcete, postupne zatáčam, stúpam a klesám ako na horskej dráhe.

Pri ďalších pokusoch to už viac prisolím, zadná náprava zľahka prekývne, Stinger si vypýta minimálne kontra a predné kolesá ho spolu so mnou posielajú presne tam, kam sú otočené. Vzápätí sa vrhá do ďalšieho oblúka. Keď takto s pasiou a netušenou ľahkosťou vyšívam sériou po sebe nadväzujúcich zákrut, zdolávam horizont za horizontom, sám seba sa pýtam, kde má toto auto uprataných tých deklarovaných 1,8 tony hmotnosti.

Priznávam, že ich necítim. Asi to bude skeletom tuhým ako nákova, ktorý neuhýba ani o piaď, nízko položeným ťažiskom a dojmotvorne na mňa pôsobí aj skvelé riadenie. Ba aj keď zaprší, šmyk zadnej nápravy zvládam bez obavy, že ak sa už raz hmota utrhne, včas ju nepodchytím. Skrátka palec hore. 

Kia Stinger: Jazdí ešte lepšie, ako vyzerá

Kia Stinger 3,3 T-Gdi 4WD GT Zdroj: Kia

Záver

Ako vidíte, Kia Stinger 3,3 T -Gdi 4WD GT som nezarezal. Naopak, pokojne si dovolím ju odporúčať motoristom, ktorí si potrpia na šoférsky zaujímavý športový voz a majú naň. Má však jednu nevýhodu – k danej cenovej skupine jej chýba bonitný rodokmeň, ktorý sa v spoločenskej vrstve, ktorú má osloviť, nosí.

Ak si do vilovej štvrte, kde parkujú audiny, bavoráky, medvede a poršáky, doveziete Kia Stinger, susedia prinajmenšom zdvihnú obočie, prípadne sa spýtajú, či sa okrem auta zmenilo aj niečo iné. Ak ich máte rad radom ubezpečovať, že ste stále za vodou, potom ich radšej v Stingeri povozte. Športovci pochopia. Kia by zas mala ďalej tlačiť na pílu, aby nežičlivci nemohli operovať starou pravdou, že jedna lastovička leto neurobí.

PLUS

• skvelá póza
• kvalitne spracovaný interiér
• výkonný šesťvalec
• výborne naladený podvozok

MÍNUS

• chýbajúce športové echo motora
• prevodovka neudrží sekvenčný režim

Najvýznamnejšie prvky štandardnej výbavy

ABS, BAS ESC, HAC, VSM, ESS (signalizácia v prípade núdzového brzdenia), 7 airbagov, elektrická parkovačka, aktívna asistencia udržiavania v jazdnom pruhu, aktívna kapota na ochranu chodcov, systém upozorňujúci na pohyblivé prekážky pri cúvaní, systém monitorovania mŕtveho uhla, elektronicky riadený podvozok, adaptívny tempomat, prístrojová doska Supervision s 7" LCD displejom, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, palubný počítač, rádio s MP3 audio, AUX, USB, prémiový zvukový systém harman/kardon, 15 reproduktorov Head-up displej, elektricky výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, elektricky nastaviteľné predné sedadlá, vyhrievaný volant, kožené čalúnenie sedadiel, vyhrievané a ventilované predné a zadné sedadlá, full LED stretávacie a diaľkové svetlá s dynamickým natáčaním do zákrut, zadná parkovacia kamera, 19" disky kolies z ľahkých zliatin…

Výbava za príplatok

Metalický lak.

Kia Stinger 3,3 T-Gdi 4WD GT
Zdvihový objem motora (ccm)3 642
Usporiadanie spaľovacieho motoraV6
Max. výkon [kW (k) pri ot./min.]272 (370)/6 000
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min.)510/1 300 – 4 500
Prevodovka8-st. automatická
Pohon4 x 4
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)4,9
Maximálna rýchlosť (km/h)270
Priemerná spotreba EU (l/100 km)10,6
Rázvor (mm)2 905
Objem batožinového priestoru (l)406
Základná cena verzie s DPH (€)58 900
Cena verzie + doplnková výbava s DPH (€)59 600
PRAMEŇ: dokumentácia výrobcu