Crossland X je praktickejší
So svojimi 180 cm výšky sa usadím na zadnú lavicu (za seba) a evidujem rozdiely. V opli vzadu nemôžem chodidlá zasunúť pod sedadlo vodiča, ktoré kotví v krajnej spodnej polohe, preto sa mi nesedí tak stabilne ako v Kone. Priestorovo sú si súperi fifty-fifty – to znamená, že pred kolenami mám štvorcentimetrovú rezervu a rovnakú aj nad hlavou. Oplu však nemôžem uprieť tromf navyše. Môžem si doň objednať namiesto štandardných pevných posuvné zadné sedadlá. Takúto možnosť hyundai nedáva.
Ak ich odsuniem maximálne dozadu, jeho kufor si uchováva 410-litrovú kapacitu, teda už na pohľad väčšiu v porovnaní s 360 l batožinovým priestorom hyundai. Pritom priestorové pomery v kufri opla a na jeho zadných sedadlách sa dajú podľa potreby prispôsobovať. Samotný batožinový priestor v Crosslande X je hlavne hlbší, vyberateľnou poličkou sa dá predeliť a vytvoriť tak chránený medzipriestor.
Hyundai Kona 1,6 T-GDI Style Zdroj: Hyundai
Kona je agilnejšia
Prepĺňaný trojvalec 1,2-litrovej kubatúry robí z Crosslandu X auto do pohody. Sedí mu pokojná jazda. Ak tomuto motoru môžem niečo vyčítať, potom v prvom rade len veľmi vlažné akceleračné vlastnosti. Nejde ani tak o to, že pri štarte z križovatky budete rýchlejším prekážať, skôr upozorňujem na fakt, že každé predbiehanie si treba v tomto prípade dobre rozmyslieť. Jemný šepot motora sa mi páči, keď trojvalec „nakopnem“ k maximálnej akcelerácii, jeho tak trochu dunivý prejav mi neprekáža. Len vytvára dojem, že jazdím rýchlejšie ako v skutočnosti. Inak je tento motorček dostatočne pružný.
So zaradenou šestkou drží diaľničný limit 130 km/h pri 2 600 otáčkach, čo vytvára dobrý predpoklad na relatívne úspornú jazdu.
Opel Crossland X 1,2 Turbo Ultimate Zdroj: Opel
Tiež prepĺňaný štvorvalec 1,6 l v spolupráci s dvojspojkovou prevodovkou je pravým opakom trojvalca opla. Krásne ide za plynom, má jadrný zvuk a udatný charakter. Tomu zodpovedá aj tuhšie naladený podvozok a ostrejší prevod riadenia. V takto motorizovanom autíčku sa vždy môžem spoľahnúť na bohatú výkonovú rezervu, a keď na to príde, schuti sa s ním vybláznim.
Práve na to je tu aj voľba jazdných režimov (ECO, Comfort, Sport). Mení nastavenie motora, prevodovky a riadenia. Práve športový mód robí z Kony soft hot hatch. V zákrutách je aj zásluhou pohonu štyroch kolies agilnejšia ako Crossland X, a keď zasneží, má oproti prednokolke zjavne preahu. Crosslan X má zas príjemnejšie mäkšie pruženie a v prípade testovaného derivátu túto charakteristiku podporuje aj formát zimného obutia 205/60 R16. Inak sa k výbave Ultimate dodávajú štandardne devätnástky.
Hyundai Kona 1,6 T-GDI Style Zdroj: Hyundai