Odvezie aj foršne
Aj sedadlá v treťom rade sú zaodeté v príplatkovej efektne prešívanej koži a vyzerajú luxusne. Sú si navzájom rozmerovo rovnocenné, čo je výhoda aj hendikep súčasne. Záleží na situácii. Hovorím si – ak sa tu povezieme v trojici, nikto nebude hundrať, že sa mu ušlo to horšie miesto v strede. Ak budeme maximálne dvaja (zrejme častejší prípad), pohodlnejšie by sme sa odviezli pri konfigurácii 60 : 40 na rozmernejších a pohodlnejších krajných sedadlách.
Peugeot 5008 BlueHDI 150 Zdroj: Peugeot
Dosť bolo teoretizovania. Mne sa v tomto Peugeote páči, že si na každom sedadle môžem operadlo polohovať a sedadlo nezávisle pozdĺžne posúvať. Že v krajnej zadnej polohe mám pred kolenami viac ako 15-centimetrovú medzeru a keď sa posuniem celkom dopredu, ešte stále sa mi neopierajú o predné operadlá. Úžasné. Ale na čo sú dobré výklopné poličky v aute, ktoré občas reže zákruty, na to som zatiaľ neprišiel. Musím však priznať, že sú štýlové.
Kufor P 5008 sa mi svojou viac ako sedemstolitrovou kapacitou javí doslova ako impozantný. Pritom rám výklopných dverí nijako nezužuje prístup do jeho útrob a podlaha pekne lícuje s nakladacou hranou. Sklopím operadlá v druhom rade, prípadne aj operadlo spolujazdca a mám ložnú plochu viac ako tri metre dlhú (bez schodu). Môžem prevážať foršne alebo čokoľvek iné, ak máte ešte lepší nápad.
Dvojica sedadiel tretieho radu zakomponovaná do podlahy kufra sa zdvihnutiu do prevádzkovej polohy vôbec nebráni, ba dajú sa dokonca aj celkom vyňať. Ak ich nebudete potrebovať, pokojne ich nechajte v garáži a získate 2 x 40 litrov využiteľného objemu navyše. Ja si radšej do jedného z nich sadnem a cítim sa skoro v norme. Ak odsuniem sedadlo predo mnou do polovice jeho možností, mám aj dostatok miesta na nohy, len kolená sú vyššie ako zvyčajne. Náročnejšie ako sedieť je dokráčať celkom dozadu a potom odtiaľ odkráčať – kačacím krokom. Kto má problémy s platničkami, nemal by riskovať nenapraviteľné škody a prenechať zadné miesta mladším ročníkom.
Jazdí za dobrú cenu
Osvedčený vznetový štvorvalec 2,0 L na to, že konzumuje naftu, pozoruhodne kultivovane pradie na voľnobeh aj vo vysokých otáčkach, nech ho už počúvam zvonku alebo spoza volantu. Svojím pohodovým charakterom až pozoruhodne ladí so „salámistickým“ naturelom tohto crossoveru. Prostredníctvom manuálnej prevodovky sa necháva krotko vodiť hlboko pod úrovňou 2 000 otáčok a pritom mi dopraje pocit, že ak bude treba, bez podradenia začne obstojne akcelerovať. Aby však nedošlo k dezinterpretácii. Šprint z miesta nie je práve jeho parketa. Pri autách, ktoré robia stovku za viac ako 10 sekúnd, zvyčajne varujem – opatrne pri predbiehaní. On síce pod plným plynom pri 1 900 otáčkach mohutne potiahne, ale rýchlo stráca dych, preto trápiť ho nemá zmysel. Z hľadiska dynamiky je výhodnejšie včas preradiť.
Peugeot 5008 BlueHDI 150 Zdroj: Peugeot
Keď však takto motorizovaný Peugeot 5008 dosiahne osemdesiatku, upokojuje solídnym pružným zrýchlením. Je to taký hltač nehoráznych porcií kilometrov s dobrým jazdným priemerom a čo je ešte možno dôležitejšie – za výbornú cenu. Priemerných 5,6 nafty na 100 km zaznamenaných na testovacom okruhu v konfrontácii s rozmermi a hmotnosťou P 5008 vyráža dych. Fakt skvelý výsledok.