Podľa analýzy spoločnosti Gallup pociťuje mnoho zamestnancov v Spojených štátoch výraznú „odpojenosť“ od cieľov svojich zamestnávateľov a nie sú im zrejmé ich očakávania v nových pracovných podmienkach, ktoré spôsobila pandémia.
Štúdia zistila, že v novembri 2024 len necelá polovica zamestnancov vedela, čo sa od nich očakáva. Je to o dvanásť percent menej v porovnaní s januárom roku 2020, keď pandémia vo svete začínala.
Najväčšie nejasnosti o očakávaniach sa týkali nových zamestnancov, mladých ľudí, takzvanej generácie Z, pracovníkov v technologických a finančných odvetviach a tých, ktorí pracovali v hybridnom režime.
Po prepúšťaniach v technologických firmách a ďalších sektoroch zostalo menej zamestnancov, ktorí mali zvládať rastúce pracovné nároky, pričom očakávania neboli prispôsobené novej situácii.
Ako povedal odborník na vedenie Jeremy Guttenplan, zodpovednosť zamestnancov sa neustále mení, čo vedie k preťaženiu tých, ktorí zostali.
Aby sa predišlo nejasnostiam v práci, odborníci odporúčajú jasne definovať očakávania už na začiatku a pri vstupných pohovoroch, vrátane termínov a výkonových ukazovateľov a pravidelne komunikovať so svojimi nadriadenými.
Dôležité je tiež nezostať ticho, ak si nie sú istí svojimi úlohami a iniciovať spätnú väzbu. Ak sa zamestnanci cítia zmätení alebo preťažení, mali by si dať pauzu, zhodnotiť priority a sústrediť sa na najdôležitejšie úlohy.
Ďalšie dôležité správy
