Poradenská firma AlixPartners už 40 rokov zbiera informácie o psychologických potrebách nádejných zamestnancov. Testom osobnosti sa nevyhnú budúci manažéri ani pracovníci recepcie. Spoločnosť sa vďaka nim vie lepšie rozhodnúť, koho sa jej oplatí prijať a nad kým nemá ani uvažovať, píše The Financial Times.

Odborníci podniky varujú, aby sa na profilovanie osobnosti pri vyberaní vhodných kandidátov nespoliehali. Ľudia podľa nich zvyknú klamať a odpovede prispôsobujú tomu, čo chcú firmy počuť.

AlixPartners svoju metódu považuje za revolučnú. Testovaním dokáže diverzifikovať pracovnú silu, pretože si budúcich pracovníkov nevyberá iba podľa vzdelania. Psychológ Tomás Chamorro-Premuzic poukázal na to, že väčšina týchto hodnotení je nepresná.  Aj napriek tomu ich pri pohovoroch využívajú nadnárodné spoločnosti ako Pepsi, Boeing, Shell či Spotify.

Zamestnávatelia si najviac vážia úprimných a dôveryhodných zamestnancov. James Reed z náborovej agentúry Reed za svoj život prečítal tisíce životopisov. Takmer polovica z nich nezodpovedala realite, pretože ľudia si svoje pracovné skúsenosti zvykli prikrášľovať.

Ďalšie dôležité správy

pracovný pohovor
Neprehliadnite

Expertka na kariéru z Harvardu prezradila, ktorá črta zamestnanca je pre ňu červenou čiarou