Poradenská firma AlixPartners už 40 rokov zbiera informácie o psychologických potrebách nádejných zamestnancov. Testom osobnosti sa nevyhnú budúci manažéri ani pracovníci recepcie. Spoločnosť sa vďaka nim vie lepšie rozhodnúť, koho sa jej oplatí prijať a nad kým nemá ani uvažovať, píše The Financial Times.
Odborníci podniky varujú, aby sa na profilovanie osobnosti pri vyberaní vhodných kandidátov nespoliehali. Ľudia podľa nich zvyknú klamať a odpovede prispôsobujú tomu, čo chcú firmy počuť.
AlixPartners svoju metódu považuje za revolučnú. Testovaním dokáže diverzifikovať pracovnú silu, pretože si budúcich pracovníkov nevyberá iba podľa vzdelania. Psychológ Tomás Chamorro-Premuzic poukázal na to, že väčšina týchto hodnotení je nepresná. Aj napriek tomu ich pri pohovoroch využívajú nadnárodné spoločnosti ako Pepsi, Boeing, Shell či Spotify.
Zamestnávatelia si najviac vážia úprimných a dôveryhodných zamestnancov. James Reed z náborovej agentúry Reed za svoj život prečítal tisíce životopisov. Takmer polovica z nich nezodpovedala realite, pretože ľudia si svoje pracovné skúsenosti zvykli prikrášľovať.