Ak sa uchádzate o nové zamestnanie a myslíte si, že vám stačí iba upraviť životopis tak, aby obsahoval frázy z popisu pracovnej pozície, v motivačnom liste vysvetliť, prečo túto pozíciu chcete a potom tieto dokumenty poslať nádejnému zamestnávateľovi, mýlite sa.
Hoci sú tieto kroky dôležité, existuje ešte jeden, ktorý treba urobiť a na ktorom takmer všetci zlyhajú. Pre portál CNBC to uviedol Nolan Church, bývalý personalista spoločnosti Google a súčasný riaditeľ firmy Continuum.
Po odoslaní životopisu by mal každý kandidát poslať manažérovi alebo generálnemu riaditeľovi firmy správu na LinkedIne a personalizovaný email. Keď bol Church v spoločnosti DoorDash, jej riaditeľ Tony Xu takéto emaily dostával pravidelne a vždy mu ich preposlal. Personalista dodal, že v zhruba 90 percentách prípadov týmto ľuďom zavolal.
Vysvetlite, prečo ste ideálnou voľbou
Pridajte si generálneho riaditeľa a vedúceho náboru na LinkedIne a napíšte im správu, že sa u nich vo firme uchádzate o voľnú pozíciu. Potom si na sociálnej sieti alebo na webovej stránke spoločnosti na nich nájdite emailovú adresu.
„Emailová adresa generálneho riaditeľa má väčšinou tvar: meno@doména spoločnosti.sk,“ prezradil Church.
V emaile sa predstavte a napíšte, čo robíte. Nezabudnite zopakovať, že sa uchádzate o voľnú pozíciu vo firme a vysvetlite, prečo ste pre ňu ideálnym kandidátom. Napíšte aj niečo o tom, prečo sa vám daná spoločnosť páči. K emailu môžete nakoniec znovu priložiť aj životopis a motivačný list.
Personalistom na snahe záleží
Podľa Churcha sú tieto emaily dôležité z dvoch dôvodov. Po prvé, nikto iný ich neposiela, a preto si vás personalisti skôr všimnú. Po druhé, uľahčíte im robotu.
Úlohou personalistu je nájsť osobu, ktorá sa bude na voľnú pozíciu najviac hodiť. Ak ste urobili krok navyše a vysvetlili, prečo práve vy ste tou správnou osobou, uľahčili ste im časť práce. Navyše im emailom dáte najavo, že sa o pozíciu naozaj zaujímate a ste odhodlaný ju získať.