Stefanie Fackrellovej, bývalej rekrutérky z Googlu a Nvidie, už rukami prešli tisíce životopisov. Kandidáti by nimi mali vedieť okamžite zaujať, keďže personalisti na ich analýzu mávajú zväčša iba desať sekúnd až minútu. Pre portál CNBC vybrala tri najčastejšie chyby, ktorých sa kandidáti pri tvorbe životopisu dopúšťajú.
Náplň práce
Pri poskytovaní informácií o predchádzajúcich zamestnaniach zvyknú kandidáti vypisovať zoznam úloh, ktoré mali každý deň na starosti. „Personalisti nepotrebujú vedieť, že ste posielali emaily a koordinovali porady,“ vysvetlila Fackrellová.
Životopis by mal skôr byť akýmsi zoznamom kariérnych úspechov, vďaka ktorému potenciálny zamestnávateľ uvidí, akú pridanú hodnotu kandidát do firmy prinesie. Expertka odporúča vypísať úspešné projekty alebo konkrétne príklady toho, ako kandidát pomohol zvýšiť rast a príjmy spoločnosti.
„Ak kandidát uvedie iba povinnosti, personalisti budú mať pocit, že si s písaním životopisu nedal veľa námahy,“ varovala Fackrellová. Pre rekrutéra to neveští nič dobré, pretože si môže začať myslieť, že rovnako to uchádzač bude flákať aj v práci.
Farebné fonty, grafy a diagramy
Ďalším varovným signálom je farebný životopis s rôznymi grafickými prvkami vrátane grafov, farebného písma a diagramov. Dobrým nápadom nie je ani rozdeľovať dokument na stĺpce a bloky. Jednoduchý, prehľadný formát totiž umožňuje úspechom, aby hovorili samy za seba.
Podľa Fackrellovej by mal životopis z hľadiska dizajnu pôsobiť nudne. „Žiadne farby, žiadne grafy, žiadne diagramy, žiadne obrázky,“ dodala.
Vynechanie mesiacov
Pri uvádzaní dĺžky zamestnania niektorí ľudia uvádzajú iba roky. Kandidát môže povedať, že v konkrétnej firme pracoval od roku 2021 do roku 2022. „Je rozdiel pracovať niekde od decembra 2021 do januára 2022 a od januára 2021 do decembra 2022,“ vysvetlila expertka.
Nejde síce až o tak veľkú chybu, no personalistom môže udrieť do očí a vyvolať v nich pochybnosti, či sa kandidát niečo nesnaží zatajiť. Fackrellová preto odporúča vždy používať mesiac a rok.