2. Učitelia
To, že knihy, aplikácie či ďalšie učebné pomôcky nenahradia školský kolektív a vedenie učiteľa, si deti s rodičmi mohli vyskúšať aj počas posledných dvoch rokov pandémie covidu-19.
Domáce vyučovanie bolo pre niektoré skupiny dokonca úplne nedostupné, online vyučovanie nedokázalo nahradiť prostredie, v ktorom by žiaci mohli experimentovať, robiť chyby či kriticky myslieť. Portál eduworl.sk napríklad vysvetľuje, že majstrovstvo učiteľa spočíva aj vo vytvorení vhodného prostredia v školskej triede, v ktorom sú presne stanovené hranice, ale zároveň v ňom panuje uvoľnená atmosféra.
Učiteľ tak môže prostredníctvom spätnej väzby a pochvaly budovať sebaúctu žiakov. Robota je možné naprogramovať týmto spôsobom, no jeho mechanické slová túto silu a váhu nemajú.