Angažovaní zamestnanci, ktorí sa zapájajú do chodu firiem, im v porovnaní s demotivovanými pracovníkmi prinášajú o 23 percent vyššie tržby. Spokojný pracovníci tiež zvyšujú stabilitu spoločností, keďže ich fluktuácia klesá o 43 percent. Podniky tak majú nižšie náklady na nábor a školenie nových ľudí. Ak investujú do svojich zamestnancov a starajú sa o nich, tak rastú rýchlejšie, zhodnotili odborníci spoločnosti Hauerland na základe údajov prieskumu Gallup z roku 2023.
Ak sú ľudia za svoju prácu primerane a spravodlivo odmenení, tak podávajú kvalitnejší výkon, plnia pracovné povinnosti a poskytjú lepšie služby, čo zvyšuje lojalitu zákazníkov. Klienti sú ochotní následne minúť viac, čo vedie k rastu tržieb. Spokojnosť zamestnancov vo firmách ovplyvňujú aj zmysluplnosť ich práce, príležitosti na osobný a profesionálny rozvoj či miera slobody a kontroly nad pracovnými úlohami. Ďalšími faktormi môžu byť benefity a odmeňovanie, vybavenie a nástroje potrebné na prácu, flexibilita, kvalita vzťahov s nadriadenými a kolegami aj férové zaobchádzanie a rovnosť príležitostí bez ohľadu na vek alebo pohlavie.
Firmy, ktoré investujú do vzdelávania, benefitov, zdravých pracovných podmienok, sa nestarajú len o zamestnancov, ale aj o svoju budúcnosť. Pre spokojnosť a motiváciu zamestnancov je kľúčové aj ich ocenenie a osobný koučing. Podľa odborníkov ocenia slovné pochvaly i hmotné vyjadrenie vďaky v podobe drobných darčekov či reklamných predmetov. Takéto gesto môže posilniť ich lojalitu a vytvoriť pozitívnu atmosféru na pracovisku.
Spoločnosti sa väčšinou rozhodujú pre výber praktických a ekologických darčekov, ktoré zamestnanci využijú v práci aj v súkromí. Najčastejšie ide o darčeky na každodenné využitie, ako sú ruksaky, termohrnčeky, boxy na jedlo či spoločenské hry na mieru s vlastným logom. Do popredia sa dostávajú čoraz viac aj prémiové produkty od lokálnych dodávateľov, ako sú napríklad med, výberová káva, remeselná čokoláda alebo víno.
Ďalšie dôležité správy
