McDonald’s je najnovšie ďalšou z firiem, ktoré svojich zamestnancov požiadali, aby počas prepúšťania pracovali z domu. Táto praktika si pritom vyslúžila kritiku iných spoločností, ako aj expertov riadenia, píše agentúra Bloomberg.
Podnikoví zamestnanci McDonald’s majú od pondelka do stredy pracovať z domu. K tomuto rozhodnutiu vedenie firmy dospelo v snahe rešpektovať súkromie pracovníkov, ktorých sa znižovanie stavov dotkne.
McDonald’s však tento týždeň nerokuje iba s nimi, ale aj s ostatnými zamestnancami, pričom podľa interných zdrojov mnohých z nich presúva na nové či vyššie pozície.
Priestory svojich kancelárií sa predtým rozhodla zavrieť aj firma Twitter, ktorá následne v novembri 2022 takisto spustila masové prepúšťanie. Podobná situácia v decembri nastala aj v spoločnosti Pepsi.
Elektronické prepúšťanie sa počas lockdownov stalo bežnou praxou a zároveň i nutnosťou, keďže firmy museli čeliť náhlemu a okamžitému znižovaniu stavov. Zamestnanci mnohých podnikov sa však už vrátili naspäť do svojich kancelárií, a tak má vedenie na výber – buď svojim ľuďom zlé správy oznámi osobne, alebo na diaľku.
Tá druhá možnosť so sebou často prináša vlnu ostrej kritiky. Poskytovateľ hypoték Better Holdco prostredníctvom Zoom hovoru prepustil 900 zamestnancov, za čo sa následne musel verejne ospravedlniť, keďže tento krok spôsobil rozruch na sociálnych sieťach.
Aj zamestnanci firmy Alphabet kritizovali nedávne hromadné elektronické prepúšťanie a svojich zamestnávateľov vyzvali, aby im tieto zlé správy v budúcnosti oznamovali tvárou v tvár, nech majú šancu sa so svojimi kolegami aspoň rozlúčiť.