Diverzita a inklúzia rezonujú najmä v korporátoch a startupoch, ale postupne si na ne privykajú aj malé a stredné firmy so slovenským kapitálom. Hoci sa netýka len otázky rovnosti mužov a žien na pracovisku, práve táto téma je dominantná, napriek tomu aj v nej máme rezervy.
V iných kultúrach je napríklad bežné, ak si zamestnanec zoberie do práce chorého rodiča, aby sa o neho mohol postarať. O rôznych aspektoch diverzity a inklúzie sa TREND rozprával s koučkou a odborníčkou na ľudské zdroje Kamilou Birnsteinovou.
Čo znamená diverzita a inklúzia vo firmách pre vás?
Vnímam ich hlavne ako komunikáciu medzi ľuďmi, ich správanie, postoje, názory či hodnoty. To je podľa mňa alfa a omega celej diverzity. Komunikovať znamená v prvom rade počúvať a vypočuť, snažiť sa porozumieť a pochopiť druhú stranu, jej myšlienky, pocity či názory. Nemusíme s danými názormi súhlasiť, ale mali by sme sa naučiť iný názor rešpektovať.
Anketa: Rovnosť v odmeňovaní, cudzinci, znevýhodnení či LGBT+. Takto riešia firmy inklúziu
Je niečo, čo by ste v tejto súvislosti odporučili manažérom?
Aby sa zastavili a trávili viac času s ľuďmi, rozprávali sa s nimi, pýtali sa na ich názor, pocity, preberali s nimi rôzne témy. Je to veľmi silný nástroj na vytváranie dobrej pracovnej atmosféry, efektivity a dosahovania výsledkov.
Platí, že diverzita a inklúzia rezonujú najmä v nadnárodných korporáciách?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?