Pilita Clarková si myslela, že si z nej niekto robí srandu, keď jej na e-mail prišla automatická odpoveď, v ktorej sa dočítala, že jej autorka má voľno a v prípade naliehavých záležitostí ju treba kontaktovať na WA. „Vôbec som nevedela, čo to znamená,“ posťažovala sa kamarátke redaktorka denníka Financial Times. Keď jej došlo, že WA je skratka pre WhatsApp, uvedomila si, že aj keby chcela odosielateľku kontaktovať, tak na ňu nemala číslo, pretože ho v e-maile neuviedla.

Ihneď si pomyslela, že dnešní mladí zamestnanci nemajú ani poňatia o základnej pracovnej etikete. Až kamarátka ju upozornila na to, akým inteligentným spôsobom bol e-mail navrhnutý. Odosielateľka totiž dokázala prijímateľov slušne informovať, že je v prípade naliehavých situácií k dispozícii aj počas dovolenky, no iba pre klientov, kolegov a ľudí, s ktorými má dostatočne blízke vzťahy na to, aby mali jej telefónne číslo. „Kamarátka mala pravdu. Ja som sa mýlila,“ priznala Clarková, ktorá do pracovnej komunikácie sama plánuje zaviesť „WA pravidlo“, aby sa vyhla zbytočnému „otravovaniu“.

Celá táto situácia je podľa nej skvelým príkladom toho, čo ostrieľaných zamestnancov na mladých frustruje. „Často majú jednoducho pravdu,“ zdôraznila redaktorka s tým, že inšpiráciou by mal byť najmä ich mladistvý prístup k rovnováhe medzi pracovným a súkromným životom.

Ak ich šéf prinúti pracovať aj cez víkend, bez okolkov si vezmú voľno dva iné pracovné dni a je im jedno, aké má firma plány. Clarková tento prístup kvituje, keďže bola neraz svedkom toho, ako starší zamestnanci bojujú s vyhorením, únavou, poklesom produktivity a zdravotnými problémami vyvolanými stresom. Aj to ju presvedčilo, aby sa po vzore mladších kolegov pokúsila nastaviť pracovný čas tak, aby bol z dlhodobého hľadiska fyzicky a psychicky udržateľnejší.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotka
Neprehliadnite

Generácia Z nevie na pohovoroch očariť. Medzi rekrutérmi má zlú povesť