Kvalita spätnej väzby nespočíva v negatívnom či pozitívnom hodnotení. Vysokokvalitná správa o výkone zamestnanca obsahuje jasné príklady toho, ako prispel k chodu firmy a plnil si povinnosti. Okrem toho by v nej nemali chýbať rady a postrehy, ako prácu do budúcna zlepšiť. Nekvalitná spätná väzba býva príliš všeobecná a sústredí sa skôr na hodnotenie osobnosti zamestnanca.
Platforma Textio na písanie spätnej väzby za pomoci umelej inteligencie v rámci nedávnej štúdie analyzovala vyše 13-tisíc hodnotiacich správ z 250 amerických spoločností. Podľa jej záverov nedostávajú tí najlepší zamestnanci a ženy od nadriadených kvalitnú spätnú väzbu. V dôsledku toho u nich existuje o 63 percent vyššia šanca, že v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov dajú výpoveď.
V oblasti poskytovania spätnej väzby navyše existujú isté rodové predsudky, ktoré ovplyvňujú jej kvalitu. Existuje totiž vyššia pravdepodobnosť, že hodnotenie zamestnankýň bude založené skôr na ich osobnostných črtách, kdežto v prípade mužov sa budú naozaj venovať ich výkonu a ešte k tomu velebiť ich ambicióznosť a sebavedomie.
Keď sa Textio opýtalo pracovníkov na hodnotenie výkonu, ktoré naposledy dostali, 71 percent mužov si spomenulo, že ich nadriadený vykreslil ako sympatických ľudí. Rovnakú skúsenosť malo iba 19 percent žien a 11 percent nebinárnych zamestnancov. Nadriadení ich navyše často hodnotili slovami: emocionálni, nesympatickí či ťažké povahy.
Výkonní manažéri a personálne oddelenie by nemali ignorovať, keď zamestnanci vrátane tých najproduktívneších vyjadria pochybnosti, pokiaľ ide o získavanie konštruktívnej spätnej väzby, ktorá im môže pomôcť kariérne rásť. „Ak v tejto oblasti firma zlyhá, odrazí sa to na jej schopnosti udržať si ľudí,“ dodal spoluzakladateľ Textia Kieran Snyder.