Jedno piatkové popoludnie manažéri niektorých z najväčších svetových spoločností absolvovali nezvyčajný videohovor. V priebehu niekoľkých minút ich simulácia preniesla späť do roku 1996. V tom čase sa v Atlante konala letná olympiáda, ktorou otriasla smrteľná explózia spôsobená podomácky vyrobenou bombou. Úlohou manažérov bolo rozhodnúť, či hry zastaviť alebo v nich pokračovať.
Simulácia trvala niekoľko hodín a účastníci mali možnosť vypočuť si zvukové nahrávky a pozrieť videozáznamy rozhovorov s expertmi z FBI či Medzinárodného olympijského výboru. Na základe ich názorov mali zvoliť správny postup, ako nečakanú krízu vyriešiť. Účastníci potom organizátorovi simulácie Edouardovi Getazovi oznámili svoj verdikt a následne dostali spätnú väzbu.
Getaz je bývalý filmový producent, ktorý je zakladateľom a šéfom spoločnosti InsideRisk. Jej špecialitou sú školenia pre lídrov a manažérov firiem formou simulácií. Tie sú navrhnuté tak, aby vyvolali skutočné emocionálne reakcie na krízy, ktoré môžu prekvapiť akúkoľvek spoločnosť. Medzi Getazových klientov patria aj Airbus, Richemont či HSBC.
Korporátni lídri čelili v posledných rokoch viacerým náročným výzvam vrátane pandémie, ekonomických šokov, zintenzívnenia geopolitických konfliktov a následných problémov v dodávateľských reťazcoch. Školenia formou interaktívnej simulácie sú preto čoraz populárnejšie. Firmy si uvedomujú, že manažovanie reputácie a schopnosť efektívne riešiť krízy sú kľúčové z hľadiska regulačného dohľadu či vysokých štandardov korporátneho sveta. V ére internetu navyše dokáže negatívna reklama obletieť celý svet v priebehu niekoľkých minút.
Experiementálne učenie zakotvené v neurovede a behaviorálnej ekonomike je nutnosťou dnešného podnikateľského prostredia, kde tradičné školenia a metódy výučby nefungujú, dodáva Getaz. Dúfa, že sa jeho firme podarí ukončiť éru školení prostredníctvom prezentácií v PowerPointe, ktoré sa namiesto reálnych scenárov zameriavajú skôr na akademické teórie a podnikateľské princípy.
Realistické simulácie krízových situácií pomáhajú manažérom vymyslieť praktické stratégie na riešenie problémov a zlepšiť ich rozhodovanie v stresových chvíľach. Účastníci sa zdokonaľujú aktívnym spôsobom, čo vedie k lepšiemu zapamätaniu nadobudnutých poznatkov. Okamžitá spätná väzba zas manažérom pomáha v prípade potreby rýchlejšie prispôsobovať navrhnuté postupy podľa toho, ako sa situácia vyvinie.