Generálny riaditeľ spoločnosti Nvidia Jensen Huang v epizóde podcastu „Tech Unheard“ povedal, že samotný výberový proces nie je ideálny spôsobom, ako posúdiť vhodnosť kandidáta. „Konštruktívnu konverzáciu dokáže predstierať každý. Kandidát sa toho vie veľa naučiť z návodov na YouTube,“ dodal.
Otázky rekrutérov Nvidie, ktorými hodnotia technické zručnosti uchádzačov, možno takisto nájsť na internete. Aby sa Huang uistil, že bude pohovor efektívny, kladie nádejným zamestnancom „jednu hĺbkovú otázku“ a analyzuje, ako kandidáti počas jej riešenia uvažujú.
Súčasťou jeho metódy je aj kontaktovanie ľudí, ktorých kandidát v životopise uviedol ako referencie. „Pýtam sa ich otázky, ktoré som chcel položiť kandidátovi. Vytvoriť dobrý dojem možno vždy, no len ťažko uniknete svojej minulosti,“ vysvetlil riaditeľ.
Podľa informácií Business Insideru zvýšila Nvidia od januára 2023 do roku 2024 počet zamestnancov z približne 26 100 na 29-tisíc, pričom vyše 40 percent nováčikov získalo pozície na základe interných odporúčaní. Náborový úspech výrobcu čipov podľa Huanga spočíva v transparentnosti pri komunikovaní vízie a stratégie spoločnosti.
Viceprezidentka Nvidie pre nábor Lindsey Duranová uviedla, že nádejní kandidáti potrebujú pre zisk práce viac než len titul z informatiky. Podľa nej sú nemenej dôležité aj skúsenosti z realizácie projektov či vodcovské a komunikačné schopnosti, ktoré môžu uchádzači preukázať už počas pohovoru. „Technológie vás musia baviť a musíte chcieť pracovať na naozaj zložitých problémoch. Naša firma sa orientuje na projekty. Nejde o titul, ale o prácu,“ dodala.