Skôr než sa Bernadette Joyová stala podnikateľkou a self-made milionárkou, pôsobila zhruba desať rokov ako náborárka. Mala teda možnosť porozprávať sa so stovkami kandidátov, vďaka čomu zistila, že najmä ženy majú často problém otvorene hovoriť o svojich schopnostiach a úspechoch.
Keďže je Joyová introvertka, takisto sa tak kedysi správala. „Naučila som sa, že najlepším spôsobom, ako kariérne napredovať, je naučiť sa autenticky hovoriť o svojich prednostiach,“ prezradila milionárka. Pre portál CNBC vybrala tri kľúčové návyky, ktoré sama praktizuje a pomôžu podľa nej introvertom vybudovať bohatstvo a zvýšia ich šance na úspech:
Nezanedbáva LinkedIn
Zamestnanci by mali byť pri vyjednávaní o plate ochotní hovoriť nielen o tom, akým prínosom dokážu byť pre firmu v budúcnosti, ale aj o doterajších úspechoch. LinkedIn je perfektným miestom, kde ich dokážu vierohodne zdokumentovať, pretože ide o verejnú platformu. Joyová si preto zvykne aktualizovať profil na LinkedIne každé tri mesiace, pričom sa venuje najmä týmto trom oblastiam:
- Mení nadpis a sekciu zhrnutia podľa najnovších úspechov.
- Zdieľa obsah, ktorý najlepšie preukazuje jej odbornosť.
- Žiada spokojných klientov a partnerov o odporúčania.
Chválu necháva na iných
Jednou z Joyovej obľúbených funkcií na LinkedIne je možnosť zverejňovať odporúčania od iných používateľov. „To, že si niekto našiel čas, aby o vás verejne mohol napísať niečo pozitívne, pôsobí oveľa dôveryhodnejšie, než keby sa chválite sami,“ zdôraznila podnikateľka. Podľa nej ide o strategický spôsob, ako preukázať svoju výnimočnosť a silné stránky.
Šetrí si energiu tvorením obsahu
V roku 2016 začala Joyová splácať študentský dlh vo výške 72-tisíc dolárov. Na Instagrame začala uverejňovať fotky, na ktorých postupne mapovala, ako jej dlh klesá. Príspevky zaujali mnohých ľudí, ktorí mali takisto na krku nejaký dlh a chceli sa s ňou poradiť. Joyová sa ani nenazdala a zrazu mala plný kalendár stretnutí. „Niekedy som mala pocit, že sa opakujem ako pokazená platňa,“ priznala podnikateľka.
Introvertom a ľuďom, ktorých rovnako ako ju vyčerpáva opakovať tie isté informácie dookola, radí začať tvoriť obsah. Namiesto nekonečných stretnutí tak môžu klientom začať posielať rady online formou, čo im ušetrí kopu času. „Funguje to podobne ako pasívny príjem. Energiu tomu musíte venovať iba na začiatku a potom z toho už len budete ťažiť,“ vysvetlila podnikateľka, ktorá túto stratégiu aplikovala aj na svoj biznis a vytvorila si podcast.