Mark Cuban nie je fanúšikom žargónu a rovnaký názor zdieľa nejeden miliardár. Používať komplikovanejšie slová v situáciách, keď chcete kolegov či potenciálneho zamestnávateľa ohúriť, môže byť často lákavé, píše portál CNBC.
Používanie žárgónu namiesto jednoduchých a jasných slov má ale podľa Cubana opačný účinok. „Vždy používajte to jednoduchšie slovo. Nie je dôvod používať slovo ‚kohorta‘, keď môžete použiť slovo ‚skupina‘. Keď ho použijete, budete znieť hlúpo, pretože bude jasné, že sa snažíte znieť múdro,“ povedal Cuban v rozhovore pre Wired, keď sa ho redaktor opýtal, ktoré slovo mu ide najviac na nervy.
Viaceré štúdie s jeho názorom súhlasia. Používanie príliš komplikovaných slov s cieľom znieť inteligentne má naozaj opačný účinok. „Žargón používame, keď si neveríme, aby sme mali pocit, že máme vyšší status,“ vysvetlil Adam Galinsky, profesor na obchodnej fakulte Kolumbijskej univerzity.
Korporátny žargón a frázy často iritujú tých, ktorí ich počúvajú dennodenne. Termíny ako „nový normál“ či „firemná kultúra“ sa umiestnili na prvých priečkach rebríčka najviac otravných príkladov.
Aj legendárny Warren Buffett v podnikaní uprednostňuje jednoduchosť. Svoj výročný list akcionárom píše tak, aby mu rozumeli aj jeho sestry, takže žargón by v ňom človek hľadal iba márne. Najbohatší muž sveta Elon Musk ním v pracovnom prostredí takisto pohŕda. Zamestnancom dokonca Tesly prikázal, aby pri opisovaní produktov, softvéru či procesov nepoužívali žiadne skratky alebo nezmyselné slová.