Ambiciózni pracovníci dostávajú na začiatku kariéry veľa užitočných rád. Tou najčastejšou je, aby do kancelárie chodili medzi prvými a odchádzali z nej ako poslední. Šéfom tým totiž ukážu, ako veľmi im na práci záleží.

Aj marketingová odborníčka Brianna Doe sa kedysi touto radou riadila. Vedeniu tým chcela dokázať, že je firme oddaná a má záujem stúpať v rámci pozícií čo najvyššie. Ako neskôr zistila, tento štýl práce nie je z dlhodobého hľadiska udržateľný, pretože vyhorela. Cenou za oddanosť zamestnávateľovi sa v jej prípade stala strata osobného života. „Moja rovnováha medzi osobným a súkromným životom prakticky neexistovala,“ dodáva.

Doe dnes šéfuje vlastnej marketingovej agentúre Verbatim. Radu, ktorou sa kedysi sama riadila, považuje za zastaranú. Trh práce vstupuje do novej éry, kde zamestnancom oveľa viac záleží na ochrane duševného zdravia, a preto sa snažia mať dostatok voľného času a neboja sa ozvať, ak im pracovné podmienky nevyhovujú.

Kariérna poradkyňa Stacie Haller s vyše 30-ročnými skúsenosťami súhlasí: „Myslím si, že ľudia sú dnes dostatočne inteligentní na to, aby vedeli, že osemhodinové sedenie v kancelárii nie je dôkazom produktivity.“ Namiesto toho odporúča zamestnancom, aby pracovné nasadenie a ambície preukázali inými spôsobmi. Môžu napríklad budovať vzťahy s kolegami a členmi tímu alebo si nájsť mentora, ku ktorému si budú chodiť po radu. 

Doe je presvedčená, že nastal čas, aby svoje očakávania prehodnotili aj šéfovia firiem. Namiesto času, ktorý zamestnanec strávi v kancelárii, by sa mali sústrediť na jeho výsledky a ambície. „Ak nováčik vykonáva skvelú prácu a chce sa podieľať na rôznych projektoch, má to oveľa väčšiu váhu, než keby len ostáva v práci dlhšie ako oni,“ dodáva.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotka
Neprehliadnite

Moderná pracovná etiketa káže brať väčší ohľad na kolegov. Ére zbytočných porád odzvonilo