_
Zdroj: Shutterstock

Privátne značky sú stále lákadlom

Nákupom bude v roku 2023 dominovať umiernenosť, výhodné zľavy a akcie. Privátne značky sú aj pod vplyvom vysokej inflácie stále na vzostupe. Potravinárska komora Slovenska (PKS) uskutočňuje už od roku 2013 prieskum podielu vystavenia privátnych značiek potravín na pultoch obchodov. Ten ​​​​v roku 2022 dosiahol 25,6 percenta, pričom oproti roku 2021 narástol o pol percentuálneho bodu.  

„Až štvrtina výrobkov na pultoch obchodov je ponúkaná pod privátnou značkou,“ uvádza prezident PKS Daniel Poturnay. „V súčasnej dobe vysokej inflácie predpokladáme, že rastový trend bude pokračovať, možno aj výraznejším tempom,“ hovorí.  Trhu v tomto smere vlani dominoval Lidl (54 percent), nasledoval Kaufland (25 percent) a Coop Jednota (21 percent), Billa a Tesco (18 percent).