Nákupy
Zdroj: Shutterstock

Čistenie e-shopov bude pokračovať

Výhodné časy masívnych nákupov na internete skončili. Objem online nákupov na Slovensku v roku 2022 podľa analýz nákupného poradcu Heureka vlani klesol o 1,8 miliardy eur, čo znamená voči predchádzajúcemu roku pokles o 13 percent.

Uvedené výsledky sú pre niektoré e-shopy veľkým sklamaním, pretože pandémia tomuto sektoru pomohla a objem takýchto nákupov výrazne rástol. Výraznejšie sa prepadli segmenty sexuálne a erotické pomôcky (- 41 percent), oblečenie a móda (- 22 percent), filmy, knihy, hry (- 21 percent) a nábytok (- 17 percent). Naopak najvýraznejší nárast zaznamenala kategória auto-moto (+ 4 percentá) a kozmetika a zdravie (+ 3 percentá).

Z pohľadu cien očakáva CEO Heureka Group Tomáš Braverman v ďalšom období výraznejší rast, keďže sa naplno začne prejavovať inflácia. Predtým obchodníci ešte neraz predávali staršie zásoby, ktoré nakupovali s niekoľkomesačným predstihom. V nových objednávkach sa však nárast cien už prejaví naplno.

„Spotrebitelia sa budú naďalej vyhýbať impulzívnym nákupom a budú o nich viac rozmýšľať. Je to v súlade s výhodami online nakupovania, ktoré umožňuje dobre sa zorientovať v ponuke a vybrať si to najlepšie riešenie, prípadne si aj počkať na akciové ceny,” vysvetľuje T. Braverman. Pre e-shopy, ktoré v posledných rokoch výrazne investovali do svojho rastu a nastavili biznis plány na pandemické čísla, môže byť tento rok likvidačný. To prinesie ďalšie prečistenie trhu a pokles počtu e-shopov.

 Ďalšie dôležité správy

Aktuálne ceny nehnuteľností v Bratislave. Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Pozrite si, čo čaká realitný trh. Secondhandový výpredaj, drahé stavby i hypotekárne voľno