Zvyšovanie pracovnej efektivity nie je len sen zamestnávateľov. Stále viac sa ukazuje, že tieto aktivity prinášajú mnoho benefitov aj samotným pracovníkov. Medzi ne odborníci z Lincolnovej univerzity v Spojenom kráľovstve zaraďujú napríklad viac voľného času.

Ak si totiž ľudia vytvoria priestor na efektívne plnenie pracovných úloh, získajú viac času na iné činnosti vrátane koníčkov a rodiny. Priniesť im to môže aj lepšiu reputáciu, keďže ešte stále platí, že v profesionálnej oblasti hodnotia človeka na základe kvality jeho práce a schopnosti dodržiavať termíny.

Modern,Business,People,Waiting,For,Job,Interview
Neprehliadnite

Pekný oblek či životopis už nestačia. Uchádzači sa na pohovor musia pripraviť inak

Týmto spôsobom si tak jednotlivci môžu prostredníctvom vyššej efektivity otvoriť dvere k novým príležitostiam, ak o to, samozrejme, stoja. V neposlednom rade môžu profitovať z menšieho množstva stresu a väčšej rovnováhy medzi osobným a pracovným životom.

Ak totiž dokážu dodržiavať vďaka efektivite pracovný rozvrh, nemusia čeliť starostiam a následným problémom zo zmeškaných termínov. Spomínané pozitíva pritom môžu dosiahnuť niekoľkými základnými zmenami.

Rozhodujúce je sústredenie

Tou prvou je odstránenie alebo aspoň obmedzenie prokrastinácie. „Tento pojem znamená, že jedinec odkladá akékoľvek úlohy, pracovné aj domáce, na neskôr, pričom toto odloženie má negatívny dôsledok,“ uvádza jednoduchú definíciu Monika Magdová z Ústavu pedagogiky, andragogiky a psychológie Prešovskej univerzity.

Techniky, ktoré zvyšujú efektivitu v práci
  • jasná a zrozumiteľná komunikácia
  • zorganizované a upratané pracovné prostredie, napríklad stôl alebo kancelária
  • zoradenie pracovných úloh podľa priority
  • primerané využívanie nových technológií
  • starostlivosť o osobné zdravie a vzťahy
  • využívanie spätnej väzby ako zdroja informácií

Prameň: Brian Tracy

Odkladanie pritom môže mať rôzne podoby, od prezerania videí na sociálnych sieťach až po zdanlivo pozitívne činnosti ako napríklad upratovanie či odpovedanie na maily. Pracovníci by si mali dať pozor aj na nadužívanie multitaskingu, teda na prácu na viacerých úlohách naraz.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa