Manažéri veľkých svetových firiem sa v priebehu tohto roka predbiehali v tom, kto z nich povolá svojich zamestnancov naspäť do kancelárií najrezolútnejšie. Spoločnosti ako Tesla, JPMorgan, IBM, Disney alebo AT&T vo väčšej či menšej miere možnosť pracovať z domu eliminovali. Do kancelárií svojich ľudí aspoň na dva dni v týždni zvolávala aj spoločnosť Zoom Video Communications, ktorá v dobe pandémie, paradoxne, z online práce na diaľku profitovala.

Naopak, CEO softvérového giganta Dropbox zo Silicon Valley Drew Houston umožňuje zamestnancom pracovať až 90 percent času z domu, pričom zdôrazňuje, že im dôveruje a nechce ich sledovať. Zdá sa, že nabúrania firemnej kultúry či nižšej pracovnej efektivity sa neobáva. „Ak ľuďom veríte a zaobchádzate s nimi ako s dospelými, budú sa ako dospelí správať,“ domnieva sa. Problematika práce z domu je však určite oveľa zložitejšia, ako naznačujú slová D. Houstona.

Otázka teda znie – čo možno čakať v roku 2024? Budú si firmy prítomnosť na pracovisku vynucovať ešte viac, alebo sa situácia ustáli?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa