Práca z domu a denná online komunikácia sa počas pandémie covidu-19 stala bežnou súčasťou života mnohých Slovákov, ktorí pred pandémiou trávili väčšinu svojho pracovného času v kancelárii.
Vďaka rýchlemu vývoju digitalizácie a skutočnosti, že mnoho firiem aj pomocou práce z domu dokázalo zvládnuť obdobie najprísnejších opatrení vlády, mnohí zamestnávatelia pochopili, že blízkou budúcnosťou je vytvorenie vhodného hybridného modelu práce.
Ide o skombinovanie práce z domu a z kancelárie tak, aby si zamestnanci zachovali svoju produktivitu a boli vo svojej pracovnej činnosti naďalej efektívni. Firmy by však v prvom rade malo zaujímať to, aký postoj k home office majú ich zamestnanci, čo ich pri práci z domu motivuje, a s čím naopak stále bojujú.
Svet po korone: Pandémia je katalyzátorom zmien. Cesta späť je pre firmy zarúbaná
Kariérny portál Profesia spoločne s iniciatíviou Open HR fórum zrealizoval na túto tému nový prieskum HR Pulse, ktorý priniesol zaujímavé výsledky. Na prieskume, v ktorom v letných mesiacoch odpovedalo 3 202 respondentov, spolupracovali aj spoločnosti Adecco, Manpower Group, SWAN a The Bridge.
Flexibilný pracovný čas vyhovuje viac než polovici
Dôležitou súčasťou prieskumu bola otázka, čo všetko Slovákom pomáha pri práci z domu k lepšiemu výkonu a motivácii. Túto časť by mohli zúročiť najmä firmy, ktoré majú záujem o to, aby ich zamestnanci na home office dokázali zefektívniť svoju prácu a pritom podporili ich duševné zdravie. Výsledky prieskumu by preto mohli byť základným návodom na to, aby zamestnávatelia dokázali lepšie prispôsobiť pracovné podmienky svojim zamestnancom.
Z prieskumu vyplynulo, že až 51 percent Slovákov považuje za hlavné pozitívum pri práci z domu flexibilný pracovný čas s ohľadom na súkromné potreby, vďaka čomu si môžu počas dňa rozložiť prácu a svoje osobné záležitosti podľa vlastných predstáv. Ich výkon počas pandémie pozitívne ovplyvnila aj samostatnosť a dôvera firmy pri riešení úloh, čo uviedlo 33 percent respondentov.
Podobný vplyv malo aj vhodné technické vybavenie (31 percent), lepšie možnosti sústredenia sa na prácu (28 percent), pravidelná interná komunikácia, online vzdelávanie, ako aj schopnosť manažéra viesť pracovný tím na diaľku. Respondenti pritom mohli označiť viacero možností.
- Čo Slovákom najviac pomáha pri práci z domu
- flexibilný pracovný čas s ohľadom na súkromné potreby (51 %),
- samostatnosť pri riešení úloh (33 %),
- vhodné pracovné a technické vybavenie (31 %),
- lepšie možnosti sústredenia sa na prácu (28 %),
- pravidelná interná komunikácia (27 %),
- online možnosti rozvoja a vzdelávania (25 %),
- schopnosť manažéra viesť pracovný tím na diaľku (16 %),
- nové druhy benefitov (5 %).
Vyrušujú nás ostatní členovia domácnosti
Naopak, prieskum ukázal, že negatívny vplyv na výkon pri práci z domu pociťujú najmä tí, ktorí počas pracovného času prichádzajú do kontaktu s ostatnými členmi domácnosti.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?