Uprostred letných horúčav prichádzajú so svojimi hospodárskymi výsledkami aj globálne firmy. Opätovne sa zahrieva a po uvoľnení protipandemických opatrení sa do formy dostáva aj pivovar Heineken. V prvom polroku tohto roka dokázala firma zarobiť na celom svete miliardu eur.
Po strate 300 miliónov eur v rovnakom období pred rokom ide pre amsterdamskú firmu o vynikajúcu správu. Minulý rok však taký ružový nebol nielen pre globálny koncern, ale ani pre slovenskú dcérsku firmu.
Nestlé zo Slovenska zásobuje celú Európu a pripravuje nesmrteľné plastové obaly
Medzinárodná značka Heineken pôvodom z Holandska nebude na pandemický rok spomínať v najlepšom. Narozdiel od menších konkurentov sa síce dokázali udržať v zisku aj počas roka opakujúcich sa lockdownov, v porovnaní s predchádzajúcimi sezónami však išiel profit Hurbanovskej výroby prudko nadol.
Ťahúňom je ligotavý operenec
Už v minulosti na Slovensku Heineken stavil na silné domáce značky a táto stratégia mu vychádza. Spoločne s konkurenčným Plzenským Prazdrojom sa totiž Heineken dokázal udržať minulý rok v zisku. Menší konkurenti sa počas pandemického roka výrazne trápili a väčšina z nich sa topila v strate.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?