Uprostred letných horúčav prichádzajú so svojimi hospodárskymi výsledkami aj globálne firmy. Opätovne sa zahrieva a po uvoľnení protipandemických opatrení sa do formy dostáva aj pivovar Heineken. V prvom polroku tohto roka dokázala firma zarobiť na celom svete miliardu eur.

Po strate 300 miliónov eur v rovnakom období pred rokom ide pre amsterdamskú firmu o vynikajúcu správu. Minulý rok však taký ružový nebol nielen pre globálny koncern, ale ani pre slovenskú dcérsku firmu.

FILE - In this Feb. 14, 2013 file picture the Nestle logo is  photographed  at the Nestle headquarter  in Vevey, Switzerland,   Nestle, the world's biggest food and drink company, says it expects 2014 to be just as challenging as last year amid weaker growth in emerging markets along with falling prices and deflationary pressure in Europe. The Vevey, Switzerland-based company says it expects improvement in the second half and about 5 percent organic sales growth for 2014, which does not reflect
Neprehliadnite

Nestlé zo Slovenska zásobuje celú Európu a pripravuje nesmrteľné plastové obaly

Medzinárodná značka Heineken pôvodom z Holandska nebude na pandemický rok spomínať v najlepšom. Narozdiel od menších konkurentov sa síce dokázali udržať v zisku aj počas roka opakujúcich sa lockdownov, v porovnaní s predchádzajúcimi sezónami však išiel profit Hurbanovskej výroby prudko nadol.

Ťahúňom je ligotavý operenec

Už v minulosti na Slovensku Heineken stavil na silné domáce značky a táto stratégia mu vychádza. Spoločne s konkurenčným Plzenským Prazdrojom sa totiž Heineken dokázal udržať minulý rok v zisku. Menší konkurenti sa počas pandemického roka výrazne trápili a väčšina z nich sa topila v strate.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa