Tomu sa povie originálny prístup k hľadaniu talentov a udržaniu si kvalitných pracovníkov. Ak sa nový zamestnanec počas prvých dvoch týždňov rozhodne z vlastnej vôle opustiť svoj džob, niežeby sa jeho zamestnávateľ nahneval alebo podnikal kroky, aby mu v tomto rozhodnutí zabránil. Skôr naopak, ešte mu za to aj zaplatí, a to rovných 5-tisíc dolárov.

Takúto personálnu taktiku zvolila softvérová spoločnosť Trainual so sídlom v americkej Arizone. Sľubuje si, že tak kompletne preverí lojalitu svojich ľudí a že jej ostanú len skutoční odborníci, ktorí sa na svoje miesto hodia.

Nábory sú rýchle

Pre businessinsider.com sa generálny riaditeľ Chris Ronzio vyjadril, že táto stratégia mu pomohla udržať si špičkové talenty v celom odvetví, ako aj podporiť silnú firemnú kultúru. Je to podľa neho účinný spôsob, ako nachádzať lojálnych zamestnancov a šetriť čas i peniaze na zaškolenie nových ľudí. „Na dnešnom trhu musia náborové tímy rýchlo posúdiť kandidátov a dostať ich na vhodné pracovné miesto, takže je nemožné trafiť sa vždy na 100 percent.“

Dodal: „Ponuka skončiť umožňuje, aby sa prach rozvírený po rýchlom náborovom procese usadil a dovolil novému členovi tímu vyvesiť červenú vlajku, ak cíti čokoľvek iné, len nie vzrušenie.“

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa