Absolventi často počúvajú o tom, ako nie sú pripravení na praktický život. Medzinárodne úspešný spisovateľ a kariérny poradca na Harvardovej univerzite Gorick Ng však upozorňuje, že medzi dôvody patria aj takzvané nepísané pravidlá, o ktorých mnohokrát nevedia ani skúsenejší pracovníci.
Máloktorý zo zamestnancov má totiž poruke manažéra, ktorý by ho mohol popri iných povinnostiach mentorovať. Preto často za tieto skúsenosti platia svojim vlastným časom a v niektorých prípadoch aj zbytočnými chybami. Pritom začiatok v novej práci alebo na novej pozícií nemusí byť až taký komplikovaný, najmä ak sa pracovníci budú riadiť nasledujúcimi pravidlami.
1. Ukážu kompetentnosť
Počas prvých dní by mal nový pracovník dokázať kolegom, že je naozaj vhodným kandidátom na zvolenú pozíciu. To však môže byť náročné, a to najmä preto, že nováčik ešte nemusí poznať všetky detaily o projektoch či aktivitách, ktoré ho čakajú.
Namiesto paniky by sa však mal zamyslieť, ako podobnú úlohu zvládol na predchádzajúcej pozícií alebo počas školského projektu. Podobný postup by mal zvoliť aj pri novej úlohe. V prípade nejasností sa tak môže obrátiť na manažéra alebo kolegu s konkrétnym plánom práce a otázkami o projekte. Vyznie to oveľa lepšie, ako prísť za nimi s tým, že nevie, čo má robiť.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?