Príliš veľa mítingov môže firmu významne ochudobniť. Môže to uškodiť jej rastu, hospodárskym výsledkom aj reputácii. Hoci je to pomerne logická súvislosť, niektorým firmám uchádza.
Nebezpečenstvo drieme v hlavne v tom, že ak je zamestnanec „premítingovaný“, ubúda čas na výkon práce, na riešenie úloh a projektov. Vážne pokrivkávať môže nielen efektivita práce, ale aj jej kvalita. „Stretli sme sa s prípadmi, keď zamestnanci strávili na mítingoch v priemere viac ako 30 percent svojho pracovného času,“ uviedol vedúci partner poradenstva spoločnosti PwC Slovensko Ivo Doležal. Takmer tretina času stráveného mítingami je podľa neho niekoľkonásobne viac, ako by bolo vhodné.
Mohlo by sa zdať, že k rastu počtu mítingov prispela virtuálna agenda počas pandemického home officeu. Pandémia totiž evidentne zmenila niektoré procesy v oblasti biznisu a firemnej komunikácie. Avšak oveľa citeľnejšia je podľa I. Doležala iná skutočnosť – pandémia skôr prehĺbila problémy, ktoré mali firmy už pred ňou. „Ak bola kultúra nastavená na vysokú hustotu mítingov a považovalo sa za bežné absolvovať mítingy bez výsledkov a jasných cieľov, tak toto správanie sa prenieslo aj do online sveta,“ vysvetlil.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?