V poslednom obdobím pribúdajú aj na Slovensku firmy, ktoré prikladajú internému vzdelávaniu veľký význam, no stále je dosť veľa takých, ktoré sa v tejto veci nijako zvlášť neangažujú. Podľa riadiaceho partnera a organizačného development partnera spoločnosti SUVko Coaching Matúša Draganovského v tomto Slovensko za svetom z globálneho hľadiska stále zaostáva.

Napriek tomu sa dá hovoriť o pozitívnom trende. Podľa analytika pracovného trhu spoločnosti LMC Tomáša Ervína Dombrovského malo na jar možnosť vzdelávať sa v práci 53 percent slovenských zamestnancov. Oproti minulému roku to bolo o 11 percent viac. „Častejšie ide o ľudí s vyšším vzdelaním, o náročnejšie profesie a lepšie platené pozície,“ spresňuje.

Zmena optiky

Pohľad na vzdelávanie zamestnancov sa pritom za posledné desaťročie výrazne mení a vyvíja. Najskôr ho zamestnávatelia aj zamestnanci vnímali podvedome ako trest. Firma posielala na školenia predovšetkým tých pracovníkov, ktorí nemali dobré čísla a nevykazovali uspokojivé výsledky. Takéto vzdelávanie so sebou nieslo stigmu a zamestnancovi nepríjemne pripomínalo, že nie je dosť dobrý.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa