GymBeam
Za výkladnú skriňu slovenských firiem dnes možno označiť jeden z najväčších európskych e-shopov na predaj výživových doplnkov. Firmu z Košíc založil Dalibor Cicman, o ktorom je známe, že miluje čísla.
Vlani firma dosiahla rekordné tržby takmer 88 miliónov eur a čistý zisk prevyšujúci tri milióny eur. Všetko nasvedčuje tomu, že GymBeamu sa aj za tento rok podarí rekord prekonať. Odhaduje sa totiž, že firma dosiahne tržby na úrovni 160 miliónov eur a v budúcom roku sa chce dostať až na 200 miliónov eur. Valuácia firmy je odhadovaná na 300 miliónov eur.
Firma začínala s desiatimi zamestnancami. Dnes ich zamestnáva približne 500, pričom väčšina z nich pôsobí v Košiciach. Podobne ako P. Hajduček z Footshopu, aj D. Cicman chce firmu dostať na burzu. S najväčšou pravdepodobnosťou však nepôjde o tú pražskú, ale niektorú z európskych búrz v Nemecku či Londýne.
GymBeam sa okrem predaja výživových doplnkov sústreďuje aj na predaj fitness príslušenstva či oblečenia. K tomu sú potrebné dostatočne veľké výrobné a skladové kapacity. Tie sa opäť rozšírili a dnes sa v Košiciach rozprestierajú na viac ako 17-tisíckach štvorcových metrov.
Vlani GymBeam získal investíciu viac ako 4,3 milióna eur prostredníctvom investičnej platformy Crowdberry. Cez e-commerce platformu v súčasnosti obsluhuje zákazníkov v 14 krajinách strednej a východnej Európy. Potraviny a výživové doplnky GymBeam vyrába v približne 170 podnikoch v 25 krajinách Európskej únie, v Spojenom kráľovstve, Nórsku a USA. Logistické centrum spoločnosti sídli v Košiciach, odkiaľ denne expeduje okolo desaťtisíc balíkov.
Zaujímavosťou je, že v posledných kvartáloch GymBeam nezaznamenal pokles na žiadnom z trhov, na ktorých pôsobí. V polovici augusta minulého roka spustil taliansky web. Tento trh bol pre firmu zároveň strategickou prioritou pre rok 2023. Podľa D. Cicmana je jedným z kľúčových pilierov úspechu firmy schopnosť inovovať.