Footshop

Firma patrí medzi najznámejšiu česko-slovenskú teniskovú značku, ktorej sa niekoľko rokov darilo. Koncom roka 2021 však prišlo k ochladeniu trhu a spolu s ním aj ku kríze. Spoločnosť musela prepúšťať, zatvárala obchody a po roku a pol v úzadí sa do riadenia firmy vrátil jej zakladateľ Peter Hajduček. Spoločnosť musela spraviť viaceré opatrenia, aby prežila.


Footshop je dnes už z najhoršieho vonku a rok 2022 uzavrel aj spolu so sesterskou spoločnosťou Queens s obratom vyše jednej miliardy českých korún, čo je v prepočte viac ako 41 miliónov eur. Firme sa tiež podarilo dosiahnuť prevádzkový zisk v kladných číslach a do roka 2023 vstúpila s plánmi otvárania nových kamenných predajní. Nová predajňa už dokonca pribudla v Bratislave.

Zaujímavosťou je, že spoločnosť za uplynulý rok predala 261-tisíc párov tenisiek a e-shop navštívilo celkovo až 30 miliónov používateľov. Okrem online obchodu Queens patrí do portfólia firmy aj módny startup Flex Dog.

Od predchádzajúcich firiem sa líši v tom, že nebola predaná zahraničnému gigantovi. Tento rok sa jej však podarilo dostať na pražskú burzu. Koncom júna podpísala akvizičnú dokumentáciu a následne prišlo aj k vysporiadaniu transakcie, v rámci ktorej získali investori z Wood SPAC One vo firme 48,5-percentný podiel. Footshop totiž na burzu nevstupoval klasickým spôsobom cez IPO, ale prostredníctvom takzvaného SPACu.

Noví akcionári za svoj podiel zaplatili 445 miliónov českých korún, čo je v prepočte viac ako 18,6 milióna eur. Súčasní akcionári si predajom svojich podielov medzi sebou rozdelili 207 miliónov českých korún, čo je v prepočte takmer 8,7 milióna eur.

Zvyšných 238 miliónov českých korún, teda takmer desať miliónov eur má byť využitých na výstavbu nových kamenných prevádzok v rámci Európy, budovanie značky či expanziu na nové trhy. Najväčším akcionárom je po novom Wood SPAC One. Zakladateľovi Petrovi Hajdučekovi sa podiel znížil z pôvodných 62,76 percent na 33,1 percenta.