„Digitalizácia nie je len pre veľké firmy. Je to cesta, ako zefektívniť procesy a ušetriť čas aj v malých podnikoch,“ hovorí Martin Karol, spolumajiteľ a CSO spoločnosti Simplement.
Upozorňuje, že na úvod je dôležité urobiť si prvotný audit, čo jednotlivé oddelenia firmy potrebujú, a podľa toho mieru digitalizácie ďalej nastavovať.
Kľúčovými faktormi úspešnej digitalizácie sú správne stanovenie cieľov a ich dôsledné dodržiavanie. „Problémy vznikajú, ak je cieľ zle definovaný alebo ak sa nastavené ciele nedodržiavajú. A zároveň treba pri tom uvažovať dlhodobo, nie krátkodobo,“ dodáva odborník na digitalizáciu.
Zásadnou súčasťou procesu je zapojenie zamestnancov, ktorí majú možnosť ovplyvniť, ako bude digitalizácia vyzerať a čo im skutočne pomáha pri práci. To výrazne zvyšuje šancu, že digitalizácia prinesie očakávané výsledky.
„Merateľné výsledky sú najčastejšie znížená administratívna činnosť, šetrenie času a zníženie nákladov. Pri používaní modulov ako napríklad CRM, firmy pozorujú až 20- až 30-percentný nárast tržieb, a to v horizonte jedného roka,“ uvádza odborník.
Napriek týmto výhodám mnohé malé firmy stále váhajú. „Väčšinou sú bariéry v nedostatku informácií. Malé podniky si myslia, že digitalizácia je určená len pre veľké firmy,“ upozorňuje Martin Karol.
Digitalizácia však nie je len nástrojom pre korporácie. Práve malé a stredné podniky majú potenciál rastu, ktorý môžu prostredníctvom nej naplno využiť. Navyše, digitalizácia zvyšuje konkurencieschopnosť, čo je v dnešnom rýchlo sa meniacom prostredí kľúčové.
Viac podrobností sa dozviete vo videorozhovore.
Video a text označovaný ako We Know How vznikol v spolupráci s komerčným partnerom.