Variabilitu nepozná

Je čas pripomenúť, že T-Roc má napriek spoločnej platforme o 40 mm kratší rázvor ako Škoda Karoq. Prvé, čo mi v tejto súvislosti napadne, je otázka, ako sa to prejavuje v priestorových pomeroch na zadných sedadlách. Usadám teda za seba, rátam a porovnávam s poznámkami, ktoré som si zapísal pri teste Karoqa.

Kolená mám od operadla vodiča vzdialené päť centimetrov a hlavu od strechy delí šesťcentimetrová rezerva. Neuveríte, ale rovnaké hodnoty som nameral aj v škode. Kde je teda pes zakopaný? V T-Roc sedím evidentne vyššie a vzpriamenejšie ako v Karoqu. Že vyššie, to mi neprekáža, ale že aj vzpriamenejšie, to mi už vyhovuje menej.

Až na sklon operadla som v pohode, k čomu prospieva aj príjemná sklopná stredová lakťová opierka. Lenže tu si na rozdiel od Karoqu nemôžem priplatiť posuvnú lavicu s jej výbornou variabilitou. Inventúra pokračuje batožinovým priestorom. K nemu len toľko – tých 445 litrov platí aj s priestorom pod podlahou, ktorý z valnej väčšiny zaberá dojazdová rezerva a zdvihák. Prakticky využiteľný priestor odhadujem tak na 350 – 360 litrov.

Občas len na dva valce

Štartujem a vyrážam do hustej bratislavskej popoludňajšej premávky. Prvé pribrzdenie a... „ups“, namiesto plynulého spomalenia stojím takmer na mieste. Mrknem do spätného zrkadla, a keď vidím, že vodič za mnou to ubrzdil, padne mi kameň zo srdca. Veru nepamätám si, že by som v nbedávnom čase mal auto s takým ostrým nábehom brzdného účinku.

Časom si zvykám až tak, že na konci testu na hryzavé brzdy zabúdam, ale načo si zvykať... Teraz už venujem pozornosť 1,5-litrovému štvorvalcu a fakticky nemám mu čo vyčítať. Má vyvážený tichý chod, neúprosne ťahá už po prekročení 1 800 otáčok, je taký pružný, že mestom môžem v rámci rýchlostného limitu jazdiť so zaradenou šestkou, a keď prechádzam diaľnicou stotridsiatkou, otáčkomer ukazuje prijateľných 2 700 otáčok. Potom mu vytnem a on neurazí ani moje športové očakávania.

VW T-Roc: Crossover od Volkswagenu je ľudový, no za značku sa stále platí

VW T-Roc 1,5 TSI ACT Style Zdroj: Volkswagen

Skrátka, s týmto štvorvalcom sme si sadli ešte skôr, ako som mu zmeral spotrebu. Tak poďme na to. Počas jazdy na vytýčenom okruhu viac ako inokedy sledujem prácu ACT, čo je aktívny manažment motora. Ten odpája dva valce, čo vždy signalizuje palubný počítač. K slovu sa dostáva nielen pri nútenom voľnobehu, ale aj pri miernom zábere, vždy vtedy, keď motor len minimálne zaťažím tak, aby udržiaval zvolenú rýchlosť.

Pri prejazde cieľom palubný počítač ukazuje priemerných 6,2 l/100 km. Na porovnanie, trojvalcový Citroën C3 Aircross 1,0 l PurTech 82 (81 kW/110 k) si na rovnakom okruhu vypýtal 6,7 l/100 km a Hyundai Kona 1,6-T GDI 4WD (130 kW/177 k) zaknihoval 8,3l/100 km.

Mäkko obutý podvozok

Pokračujem a viac sledujem podvozok. Charakteristika pruženia v kombinácii s možno až príliš rozumným formátom pneumatík 215/55 R17 robia z tohto crossovera veľmi príjemného spoločníka takmer bez ohľadu na stav vozovky. Dobré tlmí nerovnosti, ale nepohojdáva. Pritom nepočuť ani jednoduchšiu zadnú nápravu, ktorá sa montuje len do prednokoliek.

V zákrutách vrodenú nedotáčavosť pri ostrejšom nasadení citeľne koriguje EDS. T-Roc si pritom hlboko kľaká na vonkajšie predné koleso, vysoké pneumatiky sa deformujú a pískajú. S veľkým predstihom varujú, že toho majú dosť. Pre takéto šantenie by prišiel športovejší profil pneumatík vhod. Riadeniu zas nemôžem uprieť fajn krátky prevod, ale inak mi príde až príliš tupé. Presný protipól ku „kúsavým“ brzdám.

VW T-Roc: Crossover od Volkswagenu je ľudový, no za značku sa stále platí

VW T-Roc 1,5 TSI ACT Style Zdroj: Volkswagen