Exemplár, ktorý som práve prevzal na skúšku, by svojou konfiguráciou mohol v ponuke aktuálne dostupných šiestich verzií možno aj zabodovať najsilnejšie. S motorom 1,5 TSI a ručne radenou prevodovkou môže osloviť motoristov, ktorí litrovým agregátom neveria, pýtajú si väčší výkon, ale dvojliter ich odrádza v obave, že bude mať vysokú spotrebu. Diesle im zasa z x dôvodov nevoňajú.

Testovaný má „len“ predný pohon, čo väčšina zákazníkov pri malých crossoveroch akceptuje, a stupeň výbavy Style sa stará, že dostanete slušne vybaveného auto už aj s adaptívnym tempomatom a na hliníkových sedemnástkach za cenu mierne presahujúcu 20-tisíc eur, čo pri Volkswagene znamená vážny dôvod na zamyslenie.

VW T-Roc: Crossover od Volkswagenu je ľudový, no za značku sa stále platí

VW T-Roc 1,5 TSI ACT Style Zdroj: Volkswagen

Dizajnéri sa trochu odviazali

Priznávam, že fazónu automobilov značky Volkswagen som nikdy zvlášť neobdivoval. Na môj vkus až príliš funkčný, chladne vykalkulovaný, málo emočný – teda česť výnimkám. Na druhej strane uznával som a stále uznávam, že volkswageny vyžarujú serióznosť, čo vo mne vyvoláva neuchopiteľný prísľub spoľahlivosti. Ak teraz T-Rock porovnávam trebárs s najnovším Tiguanom, vidím, že dizajnéri sa predsa len odviazali.

VW T-Roc: Crossover od Volkswagenu je ľudový, no za značku sa stále platí

VW T-Roc 1,5 TSI ACT Style Zdroj: Volkswagen

Svojmu dielu naordinovali ofenzívnejšiu masku chladiča, žoviálnejšiu líniu strechy, efektne do strán vytiahnuté a pekne formované blatníky. Ak však zjav T-Rocku porovnávam s niektorými z už spomenutých konkurentov, valcuje ich skôr dospelou robustnosťou ako originálnou fazónou. To nie je výčitka. Práve prísľub odolnosti je jeden z dôvodov, prečo dnes corssovery a SUV tak idú na odbyt...

Takmer typický volkswagen

Usadám za volant, sedadlo si spustím do krajnej spodnej polohy, dobre vidím na prístrojový štít aj pred auto. Keď spustím okno a vystrčím lakeť, čo rád robím počas jazdy krokom v kolóne, mám ho privysoko – hovorím si, typický volkswagen s vysokým pontónom karosérie. Inak sedím celkom pohodlne – vyššie, dlhý sedák mi podopiera stehná, príjemný textil dýcha, telo sedadlo dobre podopiera, no nie je tvrdé.

Len možnosť nastaviť si sklon sedáka mi trochu chýba. Radenie, ako od volks­wagena očakávam – príjemné a hlavne presné. Volant v koži padne do dlaní a stredovú opierku si viem výškovo aj pozdĺžne doregulovať presne na mieru. Architektúru vidíte – strohá, funkčná. Medzi nami – o niečo lepšie vyzerá na obrázku ako v skutočnosti. Najmä s výplňami dverí sa ich autori mohli viac pohrať.

VW T-Roc: Crossover od Volkswagenu je ľudový, no za značku sa stále platí

VW T-Roc 1,5 TSI ACT Style Zdroj: Volkswagen

Počas jazdy sa nižšia kvalita niektorých materiálov v interiéri akusticky nijako neprejavuje. Lícovanie je perfektné. Keď však hmatom hľadám mäkčený plast, nenachádzam ho nikde. Toto sa pri tejto značke nestáva, uznávam však, že ak by som mienil šetriť náklady – tak práve tu v prvom rade. Lakovanie niektorých plastových dielcov vo farbe karosérie interiér oživuje, vyznieva aj tak trochu retro – teda súhlas.

Prístrojový štít reprezentujú staré dobré budíky (môže byť aj digitálny, ak si priplatíte). Chválim prehľadný otáčkomer a vyčítam neprehľadný rýchlomer. Centrálna farebná dotyková obrazovka má namiesto štandardných 6,5& potešiteľných 8& – za príslušný doplatok.

Dodáva sa spolu s lepším autorádiom doplneným CD prehrávačom. Jej hlavnou prednosťou je promptná odozva, lišta s ponukou sa zobrazí už pri priblížení prsta, ak mienim upraviť hlasitosť reprodukcie, nemusím ďobať do obrazovky alebo nahmatávať príslušný spínač na volante, stačí uchopiť otočný ovládač. Príplatková dvojzónová klimatizácia má osobitný panel, čo motoristickí novinári (mňa nevynímajúc) vždy pozitívne hodnotia. Ak som kritizoval strohé výplne dverí, k dobru im musím prirátať objemné priečinky.

VW T-Roc: Crossover od Volkswagenu je ľudový, no za značku sa stále platí

VW T-Roc 1,5 TSI ACT Style Zdroj: Volkswagen