Prevodovka na výber
Nech sa rozhodnete pre ktorýkoľvek z týchto ostrých derivátov, motor je daný. V prípade forda, hondy aj peugeotu si ani prevodovku nevyberiete. Každý z troch derivátov disponuje výhradne šesťstupňovou manuálnou. Ešte donedávna to bola samozrejmosť, veď športovci sa na akýkoľvek automat pozerali cez prsty. Odkedy sú však na trhu dvojspojkové prevodovky, ktoré eliminujú nevýhody klasických v podobe zníženého výkonu a vyššej spotreby, aj priority športovo založených motoristov sa začínajú meniť. Veď ak spínačmi na volante môže radiť pilot F1, môžem to robiť aj ja. Pritom sekvenčné radenie môže mať aj zaujímavejší akustický prejav. A tak Golf R sa predáva aj v kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG, čo zvyšuje jeho šance osloviť širšie spektrum motoristov.
Zdroj: Volkswagen
Dilema pohonu
Pohon štyroch kolies sa stáva pri tejto sorte teoreticky aktuálny, keď výkon motora už dvojkolka nedokáže preniesť na vozovku. No nielen preto. Štvorkolka nemá výhodu len pri akcelerácii s pevným štartom, jej prednosti ešte stúpnu za dažďa alebo na snehu. Agilita pohonu 4 x 4 pri zdolávaní zákrut je tiež iná káva.
Vývojári eresky najnovšej generácie od Forda s prírastkom výkonu opustili koncepciu predného pohonu a stavili na 4 x 4. Pritom na oltár pohonu štyroch kolies obetovali nielen prírastok hmotnosti a vyššiu cenu, ale aj kapacitu batožinového priestoru, ktorá klesla z pôvodných 380 až na 260 litrov. Golf R je tiež štvorkolka a tiež mu kvôli tomu klesla kapacita kufra z 380 na 343 litrov. Zato P 308 GTi využíva predný pohon a Type-R tiež. Pritom už v lete vstúpi na trh Type-R novej generácie s motorom vyladeným na maximálnych 235 kW (320 k), ale predný pohon si prekvapivo zachová.
Zdroj: Peugeot