Kým motor neprekvapil ani nesklamal, podvozok považujem za silnú konkurenčnú zbraň Kugy. Vlastne podľa očakávania. Fordu sa už dlhodobo darí nachádzať optimálny kompromis medzi protichodnými požiadavkami na komfort posádky a stabilitu auta. Kuga vlastne len drží líniu. Zimné sedemnástky neodskakujú, pruženie žehlí drobnejšie nerovnosti, karoséria sa napriek vyššiemu ťažisku vážnejšie nenakláňa. Dobrý pocit z jazdy na technickej trati umocňuje citlivé riadenie. Ako z čítanky.

Živá schéma práce pohonu štyroch kolies však prináša prvé prekvapenie. Všetky štyri kolesá sú takmer v permanentnom zábere. Presnejšie – zadné kolesá sa pripájajú už pri miernom zrýchľovaní aj bez ohľadu na to, že adhézne podmienky sú v poriadku a vozovka suchá.

Tu sa skrýva aj jedno z vysvetlení, prečo je Kuga aj na nerovnom povrchu taká stabilná, prečo tak suverénne akceleruje z oblúkov. Na snehu je zasa celkom hravá. Nevšimol som si síce, že by v akejkoľvek situácii zadné kolesá prenášali väčšiu porciu krútiaceho momentu ako predné, napriek tomu dostať úmyselne zadnú nápravu v zákrute do šmyku nie je problém. Podmienkou sú neobsadené zadné sedadlá. 


Skrátka mám tú česť s takmer permanentnou štvorkolkou. O to s väčším očakávaním absolvujem meranie spotreby na testovacom okruhu. Výsledných 7,5 l/100 km, tak trochu podľa očakávania, neoslňuje. Zrejme aj preto, že zadné kolesá sú v zábere, aj keď to nie je nevyhnutné.

Záver

Ani po modernizácii nebudete mať z toho auta pocit, že je výstrelkom najnovšej módy. To môžeme očakávať až od generačnej výmeny. Jedno je však isté – hlavne zásluhou rozšírenej palety doplnkovej výbavy, nového infotainmentu a systému Sync3 morálne aj technicky pookriala. Pritom si zachovala to, prečo si získala svoj okruh priaznivcov – výborné jazdné vlastnosti a ovládateľnosť, ktoré ju posúvajú jasne nad štandard tejto triedy.

Plusy:

  • atraktívny vzhľad

  • výborný podvozok

  • citlivé riadenie

  • pružný vznetový motor

  • akusticky izolovaný interiér

  • priestor na zadnej lavici


Mínusy:

  • horší výhľad dozadu

  • schod na rozhraní kufra a kabíny

  • menší kufor

  • relatívne vyššia spotreba